Megújul a Ford családi szörnyetege

2017.02.08. 15:07

A Észak-Amerikában nagyon más elvek alapján keresnek autót a családok, mint mifelénk. Ott a nagyobbat rendszerint jobbnak is tartják – így lehet, hogy a Ford Expedition-höz hasonló hatalmas, alvázas terepjárók kifejezetten népszerűek, még akkor is, ha a piac súlypontja lassanként az önhordó karosszériás hobbiterepjárók felé tolódott az elmúlt években.

Az Expedition odaát nagy családi autónak számít, olyannak, amellyel vontatni is szokás, és iszonyú méretei ellenére viszonylag megszokott jelenség az utcákon. A most bemutatkozó új generáció ráadásul még nőtt is, a hossza tíz, a tengelytávja 7,5 centivel, azaz a teljes hossza 5,7 méter, a tengelytávja pedig 3,1 méter. Így hosszában is túlnő a legtöbb luxusautón, belső térkínálatban pedig még nagyobb a diferencia, a Ford batár javára. Ehhez képest meglepő, hogy mintegy 135 kilogrammal csökkentették a tömegét, bár kiviteltől függően így is 2350 és 2580 kilogramm között van az üres tömege. A fogyás elsődleges oka, hogy a felépítményben sok alumínium elemet használtak.

Ezzel a generációval láthatóan végleg kiveszik a V8-as motor ebből a Ford terepjáróból is. Az egyetlen motor, amellyel az Expedition kapható lesz, az Ecoboost turbómotor-család 3,5 literes V6-os változata, amely itt 365 lóerős és 570 Nm csúcsnyomatékú. Ez ráadásul hatékonyabban juthat el a kerekekig, hisz itt is bevetik az új, tízfokozatú automata váltót, amely a Mustangba és az F-150 pick-upba már bekerült.

Az efféle nagy terepjárókon ritkán látszik, hogy a formatervezők megeröltették volna magukat – a Fordnál legalábbis mindeddig egy randa és unalmas dobozt igyekeztek rámelegíteni a vásárlókra. Mintha most ez is változna: az új Expedition felépítménye erősen emlékeztet a tavaly márciusi Lincoln Navigator tanulmányra. Ez egyáltalán nem rossz hír, annak ellenére sem, hogy a Navigator sem kifejezetten mozgalmas látvány: legalább a 90-es évekből itt maradt szögletes fantáziátlanságot felváltja valami más, amit aztán lesz ideje megunni a népeknek.

A maximum nyolcszemélyes terepjárót ugyan már most megmutatták ugyan, de a forgalmazás megkezdését nem sieti el a Ford: valamikor ősszel jelenik meg a típus az amerikai kereskedésekben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.