Hiába várjuk a kombi Giuliát
A kombik Európában igazán népszerűek, de más nagy piacokon nem igazán népszerűek. Így, bár látszólag a világ pénzét rákölti a Fiat az Alfa Romeo feltámasztására, a Giulia Sportwagon kivitele mégsem készül el.
Az okokról Alfredo Altavilla, a Fiat-Chrysler egyik régi vezetője beszélt, aki mindig más poszton, de évtizedek óta kulcsfigurája a cégcsoportnak. Jelenleg épp az Alfa Romeo gyártási igazgatójaként ténykedik, és a Car Magazine-nak adott interjúban igyekezett megvilágítani, miért döntöttek úgy, hogy a kombit nem gyártanak a Giuliából. „Valóban szükségünk lenne egy ilyen modellre a Stelvio mellett? Nem hiszem. Meggyőződésünk, hogy sikerült úgy hangolnunk a Stelviót, hogy felkeltse azok érdeklődését is, akik amúgy a kombit választanák.” - mondta Altavilla.
Ennél persze komolyabb számítások sejlenek fel a háttérben. Az olaszok nyilván felmérték a fontosabb piacokat, és felismerték a jól látható trendeket. Az aszfalt-terepjárók, SUV-k, szabadidő-autók, crossoverek – vagy nevezzük bárhogy – szegmense a világ minden lényegesnek tekinthető autópiacán gyors növekedést mutat, épp a kombik és az egyterűek rovására, így a Stelvio volt a biztonságos választás. Egyszerűen fogalmazva egy SUV-val nem lehet mellényúlni. Kombit viszont csak néhány piacon vesznek, így az sokkal alacsonyabb eladásokat hozott volna.
A nagyobb gyártók persze mindkét karosszériaformát a választékban tartják, de a Fiat érthető módon a lehető leghatékonyabban igyekszik elkölteni azt a néhány milliárd eurót, amivel az Alfa Romeót igyekszik minél hamarabb a prémium-kategória meghatározó márkájává növeszteni. Ráadásul épp most folyik a márka visszavezetése az Egyesült Államok piacára, azaz olyan autókat érdemes gyártaniuk, amelyek odaát is hamar népszerűvé válhatnak. A Giulia-Stelvio páros ilyen szempontból kiváló kezdés, már csak egy nagyobb szedán kell, az 5-ös BMW kategóriájában, és talán egy X5 méretű SUV, hogy az Alfa a legjobb esélyekkel induljon Amerikában a német konkurenciával szemben.