A Volvo tavaly májusban még csak tanulmányautóként mutatta meg az új S40-et és XC40-et. Ezek az új CMA (Compact Modular Architecture) padlólemezre épülnek, amely a fizikai méretek és a műszaki megoldások terén is gazdag variációs lehetőségeket kínál. Úgy tűnik, elsőként az XC40 érkezik a CMA-alapú modellek közül, méghozzá idén ősszel.
A hírek szerint a 40-es sorozatú Volvók – így az XC40 is – három- és négyhengeres turbómotorokkal készülnek majd. Lesz azonban hibrid is, méghozzá egy 1,5 literes sorhármas és egy villanymotor felhasználásával, hétgangos duplakuplungos váltóval. Az alternatív hajtás beépítésére a CMA-platform meg is adja a lehetőséget.
Miközben az álcázott XC40-ek már az utakat róják, a Volvo azt sem titkolja, hogy egy mérettel feljebb is van dolguk. Az XC60 következő generációjára sem kell ugyanis sokat várni. Ez már csak azért is fontos, mert a svédek legkedveltebb modelljéről van szó, amely Európában, Kínában és Amerikában is népszerű.
Henrik Green, a márka kutatás-fejlesztési vezetője a brit Autocarnak azt is elárulta továbbá, hogy első teljesen elektromos típusuk 2019-re készülhet el, majd azt továbbiak követhetik. Szerinte kínálatuk fontos részét képezhetik majd a közeljövőben a villanyautók.