A Mercedes G osztály egy ideje már nem csak az, aminek eredetileg szánták: erdészek és katonák mellett a nagyon gazdag emberek járnak ilyen autóval, ezért készül a magas pléhdobozból egyre több különleges, drága változat feleslegesen erős motorral és luxusbelsővel. Most pedig elkészült ennek a stílusnak a csúcsa, a Mercedes-Maybach G650 Landaulet.
Ahogy a Mercedes márka ismerői a név alapján már sejthetik is, ez itt a G osztály non plus ultra, az AMG hatliteres, biturbó V12-es motorjával, amely 630 lóerő és 1000 Nm leadására képes. Ám hogy itt mire jó ekkora teljesítmény, azt nehéz megmondani, hisz a 45 centis hasmagassággal és a portáltengelyekkel az autó biztosan nem alkalmas extrém nagy sebességű haladásra. Nyilván jól gyorsul, viszont minden részlete arra utal, hogy ez az autó kis sebességnél kellemesebb, mint ha sietnek vele.
A nyújtott karosszéria – 58 centivel hosszabb, mint az ötajtós G osztály, azaz 5,24 méteres – hátsó fele vászontetős. Ez a manapság már szinte elfeledett landaulet elrendezés, amely még a hintóépítésből származik, kényelmes nézelődést tesz lehetővé a hátsó utasok számára, míg a sofőr zárt térben teheti a dolgát, ám ez nem igazán működik, nagy sebességnél, hisz olyankor a szélvédelem hiánya inkább fájdalmas, mint élvezetes. Van persze vászontető ilyen esetekre – ezt felhajtva hatalmas belső terű, terepakadályokat alig ismerő sofőrös limuzinná változtatható a Maybach G osztály, amelyben a két hátsó utas úgy terpeszkedik a lábzsámolyos bőrfotelekben, ahogy nem szégyell. Mindkettejüknek van egy-egy monitorja is a luxusteret a sofőrtől elválasztó falon, így a külvilág szinte teljesen kikapcsolható.
Árat egyelőre nem mondott a Mercedes, de feltételezések szerint ez az autó még drágább lesz, mint a G63 6x6, amelyért két éve 456 900 eurót – bő 140 millió forintot – kértek. Így sem jut azonban mindenkinek, aki most megkívánja, és még pénze is lenne rá, mivel 99 példányt terveznek gyártani, eggyel sem többet.
Úgy hallani, ezzel a szuperfényűző kivitellel búcsúztatja a Mercedes a W463-as jelzésű G osztályt – ha igaz, már készül egy modernizált változat, amely jobban megfelelhet a korszerű biztonsági és gyalogosvédelmi szabványoknak. Talán egy fokkal tágasabb is lesz, bár állítólag megőrzi a jelenlegi G osztály baltával faragott formáját, amely az utóbbi évtizedekben olyan népszerűvé tette a típust. A korszerűsítésnek egyébként épp itt volt az ideje, mivel a G osztály 1979 óta készül, és az aktuális, polgári használatra alkalmasabb W463-as változat is 1990-ben mutatkozott be, azaz már 27 éves.