Bár 2010 körül egyszer már elkezdődött egy együttműködés az Opel és a Peugeot között, akkor úgy tűnt, a két Opelnek matricázott PSA modellen kívül nem lesz folytatás. A GM eladta időközben elértéktelenedett PSA részvényeit, csak az akkor már elkezdett közös fejlesztések folytak tovább. Most azonban úgy néz ki, újra tárgyalnak, és az egész sokkal komolyabb, mint bárki gondolta volna.
A PSA csoport is megerősítette: olyan lehetőségeket keres a két cég, amely mindkét oldal nyereségességét és működési hatékonyságát javítaná. És a lehetőségek közt ott van az Opel beolvadása a PSA csoportba. Mindez azért meglepő, mert korábban úgy nézett ki, a General Motors nem életképes az Opelnél működő fejlesztőközpont nélkül. Nem csak Európában támaszkodnak az itt előállított műszaki megoldásokra, de Kínában, az Egyesült Államokban és a többi kulcspiacon is. Ám az sem kizárt, hogy a GM egyszerűen lemond Európáról, miután a Brexit kapcsán újabb plusz költségek merülhetnek fel. Kína és Amerika annyival nagyobb nyereséget hoz nekik, mint Európa, hogy az Opel eladása anyagi szempontból akár magyarázható is.
A Peugeot ugyanakkor egy ilyen lépéssel meghatározó erővé válna Európában: a második legnagyobb gyártóvá a kontinensen. A két cég kínálatának ésszerűsítésével ráadásul jelentősen csökkenhetne a fejlesztés és gyártás költsége. Megnövekedett európai piaci részesedésével ráadásul a Peugeot csoport is könnyebben terjeszkedhetne tovább az európán kívüli piacokon, ami hosszabb távon a túlélés egyetlen biztos módja.