Ahogy a korábbi előzetes alapján sejteni lehetett, a kombi formája is jóval harmonikusabb, mint az ötajtósé, de feltűnőnek azért nem mernénk nevezni. Az adatok alapján azonban elég tágas és célszerű autónak ígérkezik a Tourer.
Az újdonság csomagtere 602 literes lett alaphelyzetben és 1650 literes lehajtott hátsó ülésekkel, ami nem csak az elődmodell 528 és 1642 literes adataihoz képest tűnik jónak, de a kategóriában is a legnagyobbak közé tartozik. A hosszabb karosszéria ráadásul lendületesebbnek hat, mint a rövid i30-é, ami leginkább talán az oldalablak-sor kialakításának köszönhető, amelyet itt egy lendületes ívvel zártak le. A formaterv ezzel együtt sem különösebben jellegzetes. Aligha fog az eladások útjába állni, de az sem valószínű, hogy nagy segítség lesz a kombi értékesítésében.
Az i30 Tourer a karosszériától eltekintve csavarra megegyezik az ötajtóssal. Ugyanazokat a motorokat kapja – 1 és 1,4 literes turbós benzineseket 120 illetve 140 lóerővel, valamint 1,6 literes dízeleket 95, 110 vagy 136 lóerő teljesítménnyel – és a tengelytáv is azonos, 2,65 méter.
Az új kompakt kombit a Genfi Autószalonon mutatja be a Hyundai, de ezzel még messze nem ér véget az i30 sorozat teljes bevezetése. Még az idén várható a sportos N változat bőven 200 lóerő feletti teljesítményű turbómotorral és fronthajtással, 2018 első felében pedig egy ferde hátú kivitellel bővülhet a választék.