Napjaink egyik legszórakoztatóbb, legfürgébb és legjobban vezethető kisautója a Ford Fiesta ST. Eddig az 1,6 literes négyhengeres turbómotor hajtotta, a csúcsváltozatban több mint 200 lóerővel, de ezt a következő generációban egy 1,5-ös háromhengeresre cserélik.
A kisebb motor viszont nem lesz gyengébb, az eddigi 197 lóerő 215-re emelkedik, míg a 240 newtonméteres forgatónyomaték is 290-re nő. A háromhengeres motor kellemetlen hangját a beltér hangszóróival fogják elmaszatolni, a takarékosság érdekében pedig hengerlekapcsolást vetnek majd be. Az ST-ben három vezetési mód közül választhatunk, ezek a normál, sport és versenypályás üzem.
Normál álláson az autó takarékos, csendes, de ha áttekerjük sport felé, élénkül a gázreakció, engedékenyebb lesz a menetstabilizáló és csökken a szervorásegítés, míg a legdurvább beállításnál mindent a sofőrre bíz az autó. Természetesen huligán-módban hangemulátor is hangosabb lesz, de akit ez zavar, ki is kapcsolhatja. Diffizár továbbra sem kerül az ST-be, helyette megmarad az a rendszer, amely az ívbelső kerekek fékezgetésével segít a tempósabb kanyarokban elfordulni.
Érdekes lépés a Ford részéről az új háromhengeres bevezetése, hiszen egyliteres háromhengeres motorja eddig is létezett, ahogy 1,5-ös négyhengerese is. Elképzelhető, hogy költségoptimalizálási szempontok vannak a háttérben, hiszen egy ilyen motort könnyedén készíthettek a kétliteres négyhengeresből, ami valamennyire visszafogja a gyártás költségeit. Sokan gondolhatják, hogy a négyhengeres nélkül nem lesz elég sportos az autó karaktere, de elég valószínű, hogy az eddig sem nehéz autó súlya még tovább csökken, ennél jobb dolog pedig nem történhet egy sportos ferdehátúval.