Feltámadt a Mitsubishi Eclipse, terepjáróként
Egyenesen a legdivatosabb kategória közepébe lő a Mitsubishi az új Eclipse Cross típussal, amely, ha nem is sportos kétajtós, mint korábbi névrokonai, hobbiterepjáró-viszonylatban kifejezetten dinamikus külsejű.
Képről ugyan nehéz megállapítani egy autó méretét, a Mitsubishi pedig nem közölte az Eclipse Cross méreteit, de így is megkockáztatnánk, hogy ez az autó kisebb az ASX-nél. A meredekebb övvonallal és az ennek megfelelően hátrafelé szűkülő oldalablak-sorral az új modell mindenképp lendületesebb jelenség, mint legtöbb márkatársa. Ez persze nem valami erős állítás, hisz manapság nincs sok érdekes külsejű modell a Mitsubishi kínálatában, de ez a modell talán eséllyel indul az olyan modellekkel szemben is, amilyen a Toyota C-HR. Az orr-rész már az új, króm-bumerángos egyen-arcot viseli magán, hátul a Honda Civiceket idéző osztott ablak teszi szokatlanná a látványt.
Az új modell egyelőre kétféle motort kap: egy 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses, turbós benzinest nyolc fokozatúként is használható fokozatmentes automata váltóval, illetve a már ismert 2,2 literes turbódízelt nyolcfokozatú hagyományos automatával, amelyet állítólag áthangoltak az Eclipse Cross számára. A teljesítmény-adatokat egyelőre szintén nem közölték, így másból nemigen indulhatunk ki, mint hogy a dízel teljesítménye más Mitsubishikben 150 lóerő, csúcsnyomatéka 380 Nm. Az autó összkerékhajtást is kap, méghozzá elektronikus vezérlésűt, aktív nyomatékelosztással a hátsó kerekeken.
Ennél többet aligha tudunk meg a március 7-i világpremier előtt, a forgalmazás beindítására viszont sokkal tovább kell várnunk, ha minden igaz: a hírek szerint csak 2018 elején érkezik meg a típus az európai Mitsubishi kereskedésekbe.