Jó szokását megtartva tovább hergelte a 3-as és 4-es BMW-t az Alpina. A B3 S és B4 S Biturbo erősebb és nyomatékosabb is mint az eddig csúcsnak számító M-esek - na nem mintha azok gyengék lettek volna.
Az Alpina-verziók 440 lóerősek, ami kilenc lóerővel több mint amennyit az M3 és az M4 tud. A csúcsnyomaték 600 newtonméter. Ami a menetdinamikát illeti, a B4 S-nek 4,2 másodpercre van szüksége a 0-100 km/h-s sprinthez, a B3 S egy tizeddel lassabb. A végsebességet 305 km/h-nál korlátozza az elektronika. Ahhoz, hogy ezeket a változásokat elérjék, az Alpina szakemberei felraktak két új turbót, és átalakították a hűtőrendszert is.
A maximális nyomaték már kétezres fordulattól rendelkezésre áll, és egészen hatezerig meg is marad. A gyárilag hétsebességes automatát nyolcgangos ZF egységre cserélték, és rozsdamentes acél Akrapovic-kipufogórendszert is felszereltek. Utóbbi részben a súlycsökkentést is szolgálja.
Mindkét modell elérhető lesz hátsó- és összkerékhajtással is. A B3 S-t szedán és kombi karosszériával, a B4 S-t kupéként is kabrióként lehet majd megvenni. Azt egyelőre nem tudni, mikor kezdik a forgalmazást, és az árakat is homály fedi.