Úgy tűnik, a Brexit verte az utolsó szöget az Opel koporsójába: ennek köszönhetően az idén is veszteséges lesz a cég, és ezért döntött a GM úgy, hogy megszabadul a cégtől.
A megállapodás anyagi része meglehetősen komplikáltnak hat, de a lényeg, hogy az Opel fizet némi készpénzt a GM-nek. Az Opel-Vauxhall autógyártó üzletága 1,32 milliárd euróért kerül francia tulajdonba, bár ennek az összegnek csak a felét fizetik készpénzben, a másik felét PSA részvényutalvány formájában kapják. Emellett 900 millió euróért adják át az Opel finanszírozási részlegét, de ennek az összegnek a felét a francia BNP Paribas bank állja. A névleges összeg tehát 2,2 milliárd euró.
Az ügyet azonban megbonyolítja, hogy a General Motors vállalta az Opelhez kötődő legtöbb európai nyugdíjalap feltöltését, az Opel németországi aktív dolgozóinak alapját kivéve, amelyet értelemszerűen átvesz a PSA, és a tőkehiánynak csak egy részét fedezi a General Motors. Ennek a költsége egyelőre pontosan nem ismert, de elemzők szerint elérheti a 10 milliárd dollárt is. Ez a költség persze nem azonnal jelentkezik, de úgy néz ki, a GM már az év végén vagy 4-4,5 milliárd dollárt lesz kénytelen veszteségként leírni 2017-re az Opel kapcsán.
A Peugeot vezetése jelentős megtakarításokat szeretne elérni az Opelnél: a tervek szerint 2020-ra 2%, 2026-ra 6% nyereség-arányt prognosztizálnak, és kilenc év múlva éves szinten 1,7 milliárd euró megtakarítást szeretnének elérni, a közös alkatrész-beszerzés, gyártás, fejlesztés és marketing révén.
Egyelőre úgy néz ki, a Peugeot vezetése nem tervezi beolvasztani az Opelt, és egyelőre a gyárbezárás sincs napirenden. Az Opel vezetését is a helyén hagyják – legalábbis egyelőre – mondván, hogy Karl-Thomas Neumann csapata eddig is jó ütemben tudta csökkenteni a költségeket. Egyelőre a GM-nek is szállítanak – rövid távon maradnak az Opel által gyártott Buick modellek – és az Opel Ampera-E is kapható marad, amelyet a General Motor szállít az Opelnek.
A következő évtized során persze sok minden változhat, de egyelőre úgy látszik, az Peugeot az Opel és a Vauxhall piaci pozícióját egyelőre nem tervezi megváltoztatni, és elsősorban a termelés optimalizálásától várják, hogy nyereségessé tegye az Opelt.