Új Volvo XC60: ugyanolyan, mégis más

2017.03.07. 13:36

A korábbi előzetesek alapján azt gondoltuk, a harmadik Volvón már unalmasan hatnak majd a korábbról jól ismert részletek, mégsem így lett. Az XC60-ast az arányai jól megkülönböztetik a 90-es sorozattól.

Pedig a tervezők ezúttal is a már korábban megismert megoldásokból építkeztek: ugyanazokkal a sima felületekkel, itt-ott előbukkanó visszafogott élekkel, és a szabvány orrkialakítással dolgoztak. Láttuk már, mi ennek az eredménye, az Audikat, a Mercedeseket és lassan a BMW-ket is hasonlóan szigorú sablonok alapját tervezik – néha gondot is okoz megállapítani, melyik típusuk melyik. A Volvo tervezői azonban láthatóan figyeltek rá, hogy ne essenek ugyanebbe a csapdába. Az XC60 arányaiban hosszabb orr-részével, illetve rövidebbnek és magasabbnak ható farával épp annyival könnyedebb és dinamikusabb jelenség az XC90-esnél, hogy egy pillantás legyen megkülönböztetni a két autót egymástól.

Pedig a méretükön és az árukon kívül nincs is nagy különbség a két autó között, hiszen ugyanarra az SPA padlólemezre épül mindkettő, és ugyanazokat a motorokat kapják. Ez utóbbiakból öt lesz, mind kétliteres, négyhengeres Drive-E turbómotor. A D4 190, a D5 235 lóerős dízellel, a T5 254, a T6 pedig 320 lóerős benzinessel érkezik. Érdekes módon itt is bevetik az XC90-esből már ismerős T8 hibrid hajtásrendszert, amely 408 lóerőnyi csúcsteljesítményt nyújt, így a legerősebb XC60 akár 5,3 másodperc alatt elérheti a százas tempót.

A karosszérián kívül a típus legnagyobb újdonsága a kormányzásba is belenyúló aktív biztonsági rendszer, illetve ehhez kapcsolódóan a fél-autonóm önvezetési képesség, amely a gyáriak szerint is csak egyértelműen felfestett utakon működik, 130 km/h sebességig.

Az XC60 előző generációja is a legkeresettebb Volvók között volt, nem csoda, hogy a svéd gyártó igyekszik az idén már kilenc éves modell leváltásával. A gyártás már április közepe táján megindulhat, így az első példányok már a nyáron eljuthatnak a vásárlókhoz. Bár ez lesz a legkisebb, SPA platformra épülő modell, hamarosan várható legalább két még kisebb típus, amelyek a Geelyvel közösen kifejlesztett, kompakt CMA platformra épülnek majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.