Körbejártuk az új Ferrarit
Ha van olyan autóbemutató az idei Genfi Autószalonon, amely igazán megbolondítja az embert, az a Ferrarié. Az olaszok a GTC4 Lusso és a 488 GTB mellett két, vörös vászonnal letakart titkot is rejtegettek standjukon, a leleplezéskor pedig nem túlzás, egyetlen gombostűt sem lehetett volna leejteni.
Nem csoda, hiszen az amperszagú kilowattok, a hibridhajtással kipréselt félelmetes lóerők és turbóval megfújt motorok világában igazi felüdülés a 812 Superfast. Ebbe ugyanis rendes, szívó V12-est szereltek, ami a maga 800 lóerejét 8500-as fordulaton adja le, a 718 newtonméteres csúcsnyomatékért pedig 7000-ig kell forgatni. A nulla-százat 2,9 másodperc alatt csinálja meg, a végsebesség 340 km/h.
Nem kétséges, hogy a 812 Superfast formája kívánatos, de élőben talán még fokozottabban visszaköszön az, amit már az első képek alapján is pedzegettünk. A kevesebb több alapon az íveken, hajlításokon talán spórolhattak volna, az első fényszórónál található vörös betét kicsit indokolatlannak látszik. A legtöbben mondjuk úgysem ezt fogják látni a gépből, hanem az ikerlámpákat, a négy kipufogóvéget és a bitang diffúzort az autó seggén. Az itt-ott kicsit túltolt formaterv ellenére az arányok klasszikus sportautókat idéznek a hosszú orral és a rövid kabinnal.
Érdekes helyzet ez a Ferrarinál: nem gondolom, hogy a LaFerrari bemutatása a hibridsége miatt kevesebb embert vonzott volna, mint ez a premier. Mégis körüllengi az egészet egyfajta báj. Igenis, 2017-ben is lehet még ütőképes sportkocsit csinálni tizenkét hengerrel, mindenféle trükközés, feltöltők és villanymotoros rásegítés nélkül. Kérdés, hogy meddig: szupersportkocsi-fronton mindenesetre már egyre ritkábban jelentkeznek a komoly gyártók nemhogy szívómotoros, de még szimplán benzinnel hajtott gépekkel is. Élvezzük ki, amíg lehet.
A névadást ugyanakkor nem igazán érzik mostanában. Már a LaFerrari is bántóan hangzott egy kicsit, mert értem én, hogy akkor azt sugallták, az lesz "A" Ferrari, de most a Superfast névről is inkább ugrana be egy kínai pillanatragasztó, mint egy olasz sportautó. Igaz, már az ötvenes-hatvanas években is használtak ilyen elnevezést.