Össznépi gyűlöletre vágysz? 235 millió forint lesz
Állok, és nem hiszem el, ilyen egyszerűen nincs, a feleslegesség olyan szintjén mozog a Maybach G 650 Landaulet, hogy az már szinte kívánatos. Emlékeznek a G 500 4x4²-re? Ez az a G osztály, ami alá berakták az Unimog portáltengelyeit, így cirka 20 centivel magasabb a mezei G-nél, amiből amúgy is átnézünk szerencsétlen X6 tulajok felett. Na, most ezt a dögöt nyújtották meg, és készítettek belőle egy Landaulet kivitelt, vagyis olyan hosszított-emelt terep limuzint, aminél a hátsó két utas felett nyitható vászontető van.
Hiába a szakajtó AMG GT kivitel, vagy bármi, amiben szikrányi racionalitás felfedezhető, ebbe kell sorszámot húzni, hiszen mindenki érezni akarja egy pillanatra, hogy milyen lehet orosz oligarchaként a szavannán ringatózni kezünkben egy Armalite AR 15-ös gépkarabéllyal, vagy burnuszban tespedni és átnyúlni az aktuális magyar glam-model combjára. Pusztítóan ellenszenves minden eleme, a felnibe nyomott Landaulet plakettől a 120 kilóig terhelhető magától kihajló fellépőig.
Rám kerül a sor, beülök, és hát pont olyan szűk, mint akármelyik G Merci, csak éppen felfelé végtelen a tér, így nem annyira tűnik fel. Csikós ellövi a fotót, egy kicsit még ízlelgetem Sacha-Baron Cohen Diktátorának mindennapjait, és inkább beengedem a soron következő őszes hajú német úriembert. Két szám, ami mellett nem lehet elmenni a Landaulet-vel kapcsolatban: 650 és 235 millió. Előbbi a biturbós V12-es teljesítménye lóerőben, utóbbi az ára forintban.
Az AMG GT különböző permutációiból a GT S-t már próbáltuk, most itt GT R, ami elméletileg a legvadabb változat, ami még rendszámot kaphat. Skizofrén érzés beleülni, mindenhol a luxus GT-ből ismert belső elemek, csak közben vaskos velúr kormányra markolok és fix támlájú, alig párnázott, merev kagylóban ülök. Középen a leghangsúlyosabb gomb, a kipörgésgátló kapcsolója, olyan, mintha Józsi bá' műtötte volna be a panel tövében. Itt van még az E 63 AMG, amivel nem olyan rég versenypályáztunk, csak most kombi kasznival, igény esetén két köbméterre bővíthető csomagtérrel. Gondolom így könnyebb megindokolni anyukának a közel 600 lóerős összkerekes rettenet beszerzését.
A Mercedes-AMG standon még a GT4-et állják körbe rengetegen, ez egyelőre egy koncepció, majd 2018-ra lesz belőle valami. Ez lenne a Merci Panamerája, nagyon gyors négyajtós, minimum 600 lóerővel. Bízom benne, hogy finomítanak rajta, mert főleg ezekkel az arany csillag betétes kerekekkel nagyon bazárinak hat.
A szomszéd helyet a BMW lakta be, az egyetlen igazán komoly újdonság a nemrég bemutatott 5-ös széria kombi változata. Alapból 570, döntött ülésekkel 1700 liternyi pakolható térrel. Azt nem tudni, hogy M változat lesz-e belőle, de most itt az M 550i, amolyan szoft-M, már amennyiben a 4 másodperces 0-100 szoftnak nevezhető. 80 és 85 ezer euró között lehet hazavinni. A kivezényelt M-katonáktól próbáltam megtudni, hogy ezek után a rendes M5 mit megy majd, de nem árultak el semmit, vélhetően nagyobb gázra egyből a bolygót forgatja el maga alatt.
A jelenlegi BMW kínálat csúcsa az M Performance-os 7-es, 6600 köbcentivel, két turbóval, összkerékhajtással, hosszított tengelytávval, anyakönyvezett nevén az M760Li. A 3,9-es százra gyorsulás még a kevésbé meghökkentő dolog, az sokkal durvább, hogy a hátsó ülésen elnyúlva mennyire borzasztó messze van a műszerfal. A világos barna bőr kicsit talán sok, de a matt szürke fényezés üt.
Az Audi sem tétlenkedett, és mivel ráéreztek, hogy a Q7 sokaknak bizony kicsi, ezért elhozták a Q8 Sport Conceptet. A Q8-at egy ideje ismerjük, a Sport Concept most annak a lendületesebb változata. Leírva nem mond sokat, de ez egy 205 centi széles autó, vagyis a road presence talán az összes kiállított autó közül ebben üt a legnagyobbat. Persze csak koncepció, de van motorja, beltere, hajtáslánca, és a képességeiről sokat sejtet, hogy az első tengelyeken is 305 milliméter széles kerekek vannak. Természetesen Quattro ez is.
A mellettem álló marketinges próbálja beadni, hogy ez a beltér a digitalizáció és egy másik kimondhatatlanul trendi szó tökéletes ötvözete, de inkább csak olyan sima német techno. A képernyők annyira belesimulnak a zongoralakkba, hogy már nem lehet meghatározni, hol is kezdődnek, és persze minden szálcsiszolt, könnyűfém, szóval a szokásos Audi-féle űrhajó. Fáj bevallani, de kéne.
Az RS5 Coupé szinte eltűnik a narancssárga behemót mellett, pedig elég finom cucc, a biturbós V6 több mint 440 lóerőt tud. Azt hiszem ez a teteje a még megindokolható sportos Audiknak, nem tolakodó, és nem néznek benne nyugdíjas kaliforniai fogorvosnak, mint egy R8-asban. És ha már R8: beültem a kabrióba, amit belül fehér bőrrel húztak be, és még csak egy napja van nyitva a szalon, de az üléspróbázó újságírók nadrágjai már megfogták az anyagot.
Ezek voltak a sportos és a benga németek, most jöjjenek azok, akik azok szeretnének lenni, vagyis egy szeletre vágynak az ő tortájukból. A Lexus az LS 500h-val próbálkozik, és hát a technikában nincs hiba, csak hát ez az orr... Izé, gondolom volt az a piackutatás, ami megfejtette, hogy ez kell, de vélhetően a világ keleti felére koncentrált. Az S osztályú Merci elől kéne vásárlókat elszipkáznia, erre a beltérrel van esély, mert az gyönyörű, letisztult, nagyon kevés gombbal, és annak ellenére, hogy bordó bőr van benne, nem érzem úgy magam benne, mint egy boudoirban.
A másik keleti felemelkedő az Infiniti, ők az M3-as BMW-től húznának el vevőket a Q50S-sel. Ebben egy háromliteres biturbó V6-os dolgozik - a vadonatúj VR szériájú motort ki is állították a kocsi mellett. Nem sikerült róla érdemi információt megtudni, a két marketinges inkább csak biodíszletként funkcionált a standon. Az igazán súlyos látvány viszont a Project Black S, amely a Q60 kupé durván felmérgesített változata. Ebben a Renault Formula-1-es csapatával közösen fejlesztett ERS energiavisszanyerő működik, ez egy olyan hibrid rendszer, ami nem a takarékosságról, hanem a még durvább gyorsulásról gondoskodik. Külsőre elég vészjósló látvány, bár az M-es BMW-k sokkal kevesebb csicsával érik el ugyanezt a hatást. Azt nem tudni, hogy lesz-e belőle valami.