Kiderült, mi kerül az AMG szupersportkocsijába
Tobias Moers, az AMG vezére beszélt a készülő hiperdrága sportkocsiról, és minden eddiginél több részletet árult el. Megerősítette például, amit eddig csak sejteni engedtek: a hajtáslánc egy jelentős része a világbajnok F1-es versenyautóból érkezik, ami persze némi kompromisszumkészséget kíván majd a tulajdonosoktól.
Úgy tűnik, az 1,6 literes turbómotor szinte érintetlenül kerül át az utcai sportkocsiba. A maximális fordulatszámot 11 000-re állítják be, és valószínű, hogy a turbónyomás is alacsonyabb lesz a versenyautóban használtnál. További eltérés, hogy míg a versenymotor alapjárati fordulatszáma percenként 4000-es fordulat környékén van, az utcai motornál ez az érték 1200 körül lesz majd. Ám az apró V6-os és a hozzá kapcsolódó szuperkomplikált elektromos kiegészítő hajtás az alapos áthangolás ellenére is nagyjavítást igényel majd, úgy 50 ezer kilométerenként.
Maga a hajtáslánc egyébként 1000 lóerő körüli csúcsteljesítmény leadására lesz képes, de ebből úgy 320 lóerőt a két első kereket hajtó két villanymotor ad majd. Emellett a V6-os motor és a szekvenciális sebességváltó közé is bekerül egy villanymotor. Egyelőre nem tudni, hogy a benzinmotor pontosan mekkora teljesítményű lesz, de az utcai hangolással együtt 500 lóerőnél aligha lehet erősebb. Ha belegondolunk, ez is félelmetes, 300 lóerő/liter feletti fajlagos teljesítményt jelentene, amihez hasonlót eddig utcai autótól még nemigen láttunk. Moers szavaiból egyébként az derül ki, hogy a turbóra szerelt energiavisszanyerő szerkezetet elhagyják az utcai motorról, viszont a különleges osztott turbófeltöltőt, amely jóval kevésbé melegszik egy hagyományos turbónál, megtartják.
A 2,27 millió eurós – azaz úgy 709 millió forintos – autó egyébként mintegy 25 kilométert tisztán elektromos üzemben is megtehet, azaz félelmetes teljesítménye ellenére jó eséllyel olyan városközpontokba is beengedik majd, ahová csak nulla-emmissziós autók hajthatnak be. Azt is megerősítette az AMG főnöke, hogy összesen 275 példány gyártását tervezik. Az AMG Project One várhatóan már az idén bemutatkozik – az őszi Frankfurti Autószalonra várható a világpremier – de a gyártás csak egy évvel később, 2018 vége felé indulhat be.