A GAZ anyavállalatának vezérigazgatója pendítette meg a Volga visszatérésének lehetőségét. Ugyanakkor azt is egyértelművé tette, hogy a régi koncepciót nem szeretnék visszahozni.
Siegfried Wolf, a Russian Machines Corporation elnöke – jelenleg ez a cég irányítja a GAZ csoportot – azt mondja, a Volga márkanevet egy, a Gazelle sorozatnál kisebb szállítójárművön használhatnák. „Olyasfajta járműre gondolok, amilyen a VW Caddy.” - mondta egy orosz napilapnak adott interjúban, bár azt is hozzátette, hogy döntés még nem született. Wolf szerint a Volga névhez olyan képzetek társulnak, mint a megbízhatóság és a teherbírás, így épp megfelelne erre a célra.
Az első Volga, az M21-es 1956-ban mutatkozott be, azonban a második generáció, az 1970-től gyártott M24 lett igazán hosszú életű: bőven túlélte a rendszerváltást, utolsó változatát, a 31105-öst egészen 2008-ig gyártották Nyizsníj Novgorodban. Két évig, 2008 és 2010 között a Chrysler Sebring orosz gyártású változata, a Volga Siber is viselte a nevet, de a típus nem lett sikeres: a tervezett évi 20 ezer példány helyett három év alatt fogyott el 9000 darab, így a GAZ leállította a gyártását, és személyautó-gyártó kapacitását inkább bérbe adta a Volkswagen csoportnak, amely Škoda Octaviákat és Yetiket gyárt a Volgák helyén.
Nyilván nem véletlen, hogy Wolf épp a VW Caddyt említette példaként: jó esély van rá, hogy a GAZ egy ilyen új modellt a Volkswagentől átvett műszaki megoldásokra építsen.