Újra termel a Volkswagen üvegpalotája
A Volkswagen látvány-üzemét annak idején a Phaeton luxuslimuzin számára készítették. Az óriás-VW azonban bukás lett, és bő egy éve be is zárták az átlátszó falú üzemet, ám csak átmenetileg. Átalakították elektromos Golfok gyártására, és hivatalosan újra is indították a gyártást, bár a termelés még nem futott fel.
Korábban mintegy 500-an dolgoztak az üvegfalú üzemben, és bár a dolgozók többségét más VW üzemekben foglalkoztatták 2015 vége óta, most mintegy 300-an visszatérhettek Drezdába. Egyelőre a gyártás felfuttatása zajlik, a cél az, hogy májustól napi 35 autó készülhessen naponta. Elvben legfeljebb napi 100 autó legyártására van lehetőség, bár Drezda ezúttal is demonstrációs célokat szolgál, hisz Wolfsburgban ennél sokkal nagyobb mennyiségű e-Golf előállítására lenne lehetőség.
Kis túlzással elmondható, hogy Drezda a Volkswagen kirakatüvege. Fenntartani még a Phaeton számára sem érte meg, hisz annyi haszon nem képződött a luxusautón sem, amennyiből fedezni lehetne egy ilyen alacsony kapacitású üzem fenntartását. De ami Drezdában készül, az mutatja a VW célját. Korábban a legnagyobb autógyártók beelőzését tűzték ki célul, és ennek kiváló szimbóluma volt a Phaeton. Ám a dízelbotrány után bármiféle drága luxusautó az üvegfalak mögött rossz üzenet lenne. Az e-Golf szerény külsejű és környezetbarát, azaz kiválóan alkalmas rá, hogy az új, szerényebb és barátságosabb képet mutasson Európa legnagyobb autógyártójáról.