Kívülről egy régi Mini. És belül?
A David Brown Automotive neve sokak számára már ismerősen csenghet. Ők azok, akik a Jaguar XKR alapjaira elkészítették az Aston Martin DB5-re emlékeztető Speedback GT-t. A kézzel gyártott, ékszernek is beillő különlegességet a Genfi Autószalonon testközelből is láthattuk. A DBA-nál azóta sem tétlenkednek: következő projektjük a Miniről szól.
A koncepció nem bonyolult: a Mini Remastered keretein belül a klasszikus Minik stílusát és hangulatát próbálják visszaadni, de modern technikával. Ehhez vadonatúj karosszériákat gyártanak, de törekszenek arra, hogy a lehető legközelebb maradjanak az eredetihez. Ezekbe a kasznikba az eredeti – a hatvanas évekbeli Cooper S-ből és 1275 GT-ből ismert – 1275 köbcentis motor alaposan átdolgozott változatát szerelik, de lesz nagyobb, erősebb, 1301 köbcentis is. Ha minden igaz, 90-100 lóerő körüli teljesítményt várhatunk a négyhengeresektől. Ennek az erőnek hétszáz kilogrammot kell mozgatnia, így egészen dinamikus kiskocsit kaphatunk. Emellé jó futóművet, és elöl-hátul egyaránt négydugattyús nyergekkel szerelt tárcsaféket ígérnek.
Belül klasszikus és modern elemek egyvelege fogadja az utasokat. Fakormány, fém küllőkkel, kerek szellőzők, krómkeretes műszerek erősítik az egyik oldalt, klíma és méretes érintőképernyő a másikat. A bőrüléseket kézzel varrják, az anyaghasználattal mindenhol a prémium-érzetet próbálják fokozni.
A belépőmodellt David Brownék új Minijéből 50 ezer fontért (mintegy 18 millió forintért) lehet megkapni, a Cafe Racer és Monte Carlo kivitelekért 70 ezer fontot (25 millió forintért) adják. Ez egyáltalán nem olcsó, de nem is akarnak népautót csinálni: évi száz darab készülhet. A hivatalos bemutatót az április végi, monacói Top Marques show-n tartják.