A BMW a kompromisszummentes GTS után egy kicsivel visszafogottabb M4-es változatot készített: a CS könnyebb még a GTS-nél is, bár nem olyan erős és gyors.
Ezúttal 460 lóerőt és 600 Nm csúcsnyomatékot hoztak ki a háromliteres turbómotorból, ami csupán tíz lóerő teljesítménynövekményt jelent az alapkivitelhez képest, viszont az 50 Nm nyomaték-növekedés érezhetően erősebb középtartományt ígér. Ennek, és az 1580 kilogrammra csökkentett tömegnek köszönhetően – amivel eddig ez a legkönnyebb M4-es kivitel – a százas tempó a CS kivitellel 3,9 másodperc alatt elérhető. Az autó végsebességét 280 km/h-ra korlátozza az elektronika, de ennél valamivel többet mondhat a gép képességeiről, hogy a Nürburgring Nordscleifén 7'38”-es ideje van, jó tíz másodperccel lassabb, mint az ötszáz lovas GTS-nek.
A tömegcsökkentés érdekében minden eddiginél több karosszériaelem készült karbonszál-erősítésű műanyagból: a motorháztetőn és a tetőlemezen túl az első és a hátsó légterelőt, valamint a hátsó lökhárítóba épített diffúzort is ilyen kompozitból állítják elő. Szintén szálerősítésű anyagból állítják elő az ajtópaneleket. Az alacsony tömeg ellenére az automata klímát és a navigációs rendszert nem spórolták ki az autóból - végül ez még egyértelműen utcai változat, amelyet viszont már pályán is érdemes lehet kipróbálni. A fékrendszer alaphelyzetben még acéltárcsás – az ilyen kék féknyergeket kap – az extraként rendelhető karbontárcsás fékeket az arany nyergekről lehet messziről megismerni.
Azt már most elárulták, hogy az M4 CS egy-egy példányáért legalább 116 900 eurót kell majd fizetni – ez a német ár – és a forgalmazás júliusban indul. Ennek a változatnak a példányszámát nem korlátozza a BMW, viszont azt már most elmondták, hogy a gyártás csak 2019-ig folyik majd.