Új motorokat kap a Mercedes S osztály

2017.04.20. 11:44

Az idén már negyedik évét kezdené a Mercedes aktuális S osztálya, és ez rengeteg idő, ha a gyáriak a legkorszerűbb technikát ígérik a vásárlóknak. Így elkészítették a frissített változatot, amely így nagyjából a típus várható életciklusának közepére esik. A módosítások nagy része műszaki jellegű, a külsőségeken csak annyit változtattak, amennyi ahhoz kell, hogy látni lehessen, ez már az új változat.

A legszembetűnőbb külső részlet valószínűleg a fényszórókba épített tripla LED-csík, és átszabták a lökhárítókat is: elöl nagyobb légbeömlőket alakítottak ki, hátul pedig a kipufogóvégek lettek szélesebbek. Ám a frissítés súlypontja nem ez, hanem az új fedélzeti elektronika és a motorválaszték szinte teljes cseréje: megjelentek az első soros hathengeres motorok, igaz, a várakozásokkal ellentétben először a dízel érkezett meg.

A 2,9 literes hathengeres dízelmotor az E osztállyal bevezetett OM654-es négyhengeres közeli rokona, az S 350 d 4Matic változatba kerül a gyengébbik, 286 lóerős és 600 Nm csúcsnyomatékú változata, az S 400 d 4Matic pedig a duplaturbós változatot kapja, amely 340 lóerős és 700 Nm-es csúcsértékek jellemeznek. Az új dízelek nem csak erősek, de takarékosak is, a gyári adatok szerint az S osztályban is megelégszenek 5,5 illetve 5,6 liter gázolajjal száz kilométerre.

A benzinmotorok esetében a V8-as az igazi újdonság: az S 500 helyére lépő S 560-asba kerül a Mercedes első kínai – azaz 4 liter alatti – motorja, amely nem az AMG-től érkezik. A blokk egyébként az AMG GT motorjáéból származik, de a hangolás más: a maximális teljesítménye 469 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 700 Nm. A gyáriak szerint ez a motor vagy 10%-kal kevesebbet fogyaszt, mint a korábban használt 4,7 literes turbós nyolchengeres, és persze lényeges előnye, hogy mivel a hengerűrtartalma nem haladja meg a négy litert, Kínában nem kell luxusadót fizetni utána.

Ugyanennek a blokknak az AMG változatát is megkapja az S osztály, méghozzá az eddig ismert legerősebb változatot. A csúcsteljesítményt 612 lóerőre emelték, a legnagyobb nyomaték pedig 900 Nm, így a nagy limuzin a méretéhez és tömegéhez képest képtelenül rövid idő, 3,5 másodperc alatt gyorsulhat százra, részben a 9 fokozatú Speedshift MCT váltónak köszönhetően. Érdekes, hogy a Mercedes eddig még a legerősebb AMG GT-hez sem kínálta a négyliteres motornak ezt a kivitelét: még a legerősebb sportkocsi, a GT R teljesítménye is alacsonyabb, 585 lóerő. Ráadásul az S63 AMG összkerék-hajtással érkezik, így még gyorsabb és könnyebb, mint a V12-es S65 AMG, amely lassan csak a presztízs kedvéért marad a kínálatban.

Érintőleg ugyan megemlítik a rég várt soros hathengeres benzinmotort is, de részeteket még mindig nem ismerünk, pedig már több, mint egy éve, hogy először megszellőztették az érkezését. Hogy a késésnek mi az oka, nem tudni, mindenesetre most is csak annyi derült ki, hogy a 3 literes köré is épül majd konnektoros hibrid hajtásrendszer, amellyel akár 50 km is megtehető lesz tisztán elektromos üzemben.

Továbbfejlesztették a Mercedes Distronic rendszerét is, amely még több önvezető képességgel rendelkezik – a gyáriak szerint ez a változat még sokkal biztonságosabb, és kevesebb erőfeszítéssel vezethető autópályán és dugóban, mint eddig bár még mindig igényli, hogy valaki fogja a kormánykereket. Szűk négy éve a korlátozott önvezetés képessége még újdonság volt, ma viszont egyre gyakoribb, így a gyártók közti vetélkedés súlypontja lassan áthelyeződik arra a területre, hogy melyik robotpilóta a hatékonyabb.

Talán kevésbé tűnik komoly fejlesztésnek, de mindenképp figyelmet érdemel az Energizing Comfort Control fantázianevű rendszer, amely a klímaberendezést, az ülésfűtést és -szellőztetést, a világítást és az illatadagolást hangolja össze, és állítólag az utasok hangulatához igazodva képes ezek segítségével eltérő hangulatot teremteni az utastérben. Ez így leírva talán nem mond sokat, de érdekes lesz kipróbálni, hogy wellnessben milyen a felújított S osztály.

Bár a motorválaszték változásaiból, és abból a tényből, hogy a frissített S osztályt épp Sanghajban leplezték le, látszik, hogy a Mercedes Kínában szeretne minél több vásárlót fogni, júliustól világszerte elkezdik az új változat bevezetését.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.