Gyártásra szánják a Qoros aszimmetrikus furcsaságát?
Ez jön ki abból, ha egy utcai autókat gyártó cég a Koenigseggel tervezteti villanyautó-tanulmányát. A K-EV körvonalai alapján lehetne egy átlagos ferde hátú is, de itt nagyjából vége is a hasonlóságnak egy tömegmodellel. Mondjuk a képességei sem átlagosak: legyorsul nagyjából bármit, amivel az utcán találkozhat.
A Qoros, a Chery Auto leányvállalata néhány éve még Európában parádézott a legérettebb kínai autókat kínáló márkaként. Azóta lemondtak Európáról, viszont arról láthatóan nem, hogy valamivel kitűnjenek a kínai autómárkák végeláthatatlan tengeréből. Talán ezért készíttették első tisztán elektromos autójukat épp a Koenigseggel, amelyel korábban a vezérműtengely nélküli motor fejlesztése kapcsán kerültek közelebbi kapcsolatba.
A svédek pedig kitettek magukért: olyan tanulmányt építettek, amely láttán nehéz eldönteni, hová kapjuk a fejünket. Már a ferde hátú karosszériát határoló sok, élekkel elválasztott kisebb-nagyobb felület látványa sem mindennapi, ám az igazán különös az, ahogy a karosszérián vágott négy ajtónyílást négy különböző módon nyíló ajtóval fedték el. Baloldalt csak egy nyílászáróra volt szükség, ez viszont felfelé nyílik a tető egy részével együtt. A jobb egyre egy közönséges zsanéros ajtón át lehet beülni, jobb hátul tolóajtót találunk, a csomagtérfedél pedig felfelé nyílik. Tiszta káosz, ráadásul nem is olcsó a sokféle eltérő megoldás egy autón, de sok bámuló tekintetet eredményez, ez nem is kétséges.
Nem is valószínű, hogy erre gondoltak, amikor arról beszéltek, hogy lehetségesnek tartják a szériagyártás beindítását 2019 tájékán. Sokkal inkább arra utalhattak, hogy egy hasonló, tisztán elektromos hajtású autót gyártásba küldhetnek. A K-EV műszaki megoldásai is a Koenigseggtől jönnek: a villanymotor ugyanaz, ami a Regera sportkocsiba is került. A rendszer állítólag akár 2,6 másodperc alatt gyorsíthatja a járművet százra, és – nyilván nagy részben a karbonszálas önhordó karosszériának köszönhetően – akár 500 kilométer is megtehető az autóval egy töltéssel.
Mérget azért nem vennénk rá, hogy végül tényleg lesz sorozatgyártás – egy ilyen karbon csoda jó nagy Li-ion akkumulátorral két év múlva is elég drága lenne ahhoz, hogy kérdéses legyen a megtérülése – de ha lesz, nyilván Kínában volnának a legjobb esélyei, ahol nagyon komoly központi támogatást élveznek az elektromos autók gyártói és vásárlói.