Hétüléses alumínium terepjáró a semmiből

2017.04.22. 16:35

Formula E-csapata és villanyos szupersportautója után alumínium óriás-SUV-val állt elő a Nio. Az alig ismert kínai márka úgy fest, megcélozza a nagycsaládos piacot.

A nagyon ígéretesen indult, de egy ideje sötétbe vonult EP9-es csúcs villanysport-autón és egy középmezőnyös Formula-E-csapaton kívül sokat még nem hallottunk a kínai Nióról. Az alapján a kevés infó alapján viszont elég meglepő húzás tőlük, hogy az eddigi portfóliójukat kibővítették ezzel a Sanghajban bemutatott városi terepjáróval, az ES8-assal.

A Nio SUV-ja kezdésnek egész elrugaszkodott, a karosszéria például full alumínium. A 2-3-2 ülésbeosztású hétüléses tömegét ugyan nem árulták el, de az eddigi információk alapján igencsak szempont volt a súlycsökkentés, ugyanis a felfüggesztés könnyűfém elemeivel is spóroltak, amennyit csak lehet. Az egyelőre tanulmánynak mondott terepjáró teljes hossza 497 centi, tengelytávja 299 centi, azaz méretét tekintve az új Land Rover Discovery a konkurens.

A hajtással kapcsolatban annyit közölt a Nio, hogy elöl és hátul is kap egy-egy villanymotort. Ez önmagában ma már nem progresszív, az akkumulátorral kapcsolatban viszont megpróbálkoznak a cserélhető megoldással. A padló alá került akksicsomagot a kínaiak tervei szerint bizonyos állomásokon egy az egyben lehetne cserélni, megspórolva így a töltési időt. Nem ők az elsők, akiknek eszébe jut, de ők talán meglépik majd. A majd 2018 lesz, jövőre ugyanis már árusítanák a kínaiak az ES8-at.