Némiképp meglepő, hogy épp a BMW sportrészlegének vezetője tett hitet a hagyományos automata váltók mellett, de pontosan ez történt. Az M részleg alelnöke, Peter Quintus azt mondja, egyszerűen túl jók a hagyományos, hidrodinamikus automata váltók.
A manuális váltók halálát már évtizedek óta hirdetik a gyártók, de eddig még nem jött el. Hiába próbálták kivezetni, a sportosabb modellek esetében a vásárlók minduntalan visszakövetelték. Később a dupla kuplungos automatákat kiáltották ki a manuális váltó gyilkosának. Quintus szerint azonban a dupla kuplung legnagyobb előnyei – a gyors váltások lehetősége, és a magas hatásfok – mára minimálisra csökkentek: az új, 9-10 fokozatú, elektronika vezérelte hagyományos automaták lekörözik tisztán mechanikus vetélytársaikat.
Az persze nem világos, hogy Quintus szavai mennyire vehetők készpénznek, és mennyire diktálja azokat vállalati érdek. A BMW-nél évek óta megfigyelhető, hogy egyre több típus csak a ZF-től vásárolt automatákkal kapható, és nyilvánvaló, hogy ha egyetlen megoldásra állhatna rá a cég, az jelentős anyagi haszonnal járna, hisz jelentősen egyszerűsítené a gyártást.
Az alelnök azt is megszellőztette, hogy talán a következő M3-as és M4-es esetében sem kínálnak majd manuális váltót, ám az többször is bebizonyosodott már, hogy egy ilyen váltást a vásárlók ellenében nem szerencsés végrehajtani. Kiváló példa erre az M5-ös, amelyet már 2005-ben csak automata váltóval szerettek volna forgalmazni, de a kereskedők, és ezen keresztül a vásárlók nyomására végül mégis elkészült egy kézi váltós kivitel.