Visszatér az MG Európába
Az MG visszatéréséről évek már vagy egy évtizede pletykálnak, ám most talán valóban sor kerül a márka újbóli bevezetésére Európában. Legalábbis ez a terv, állítólag már megkezdték egy új európai terjesztőhálózat megszervezését Luxemburgi székhellyel.
A brit márka 2005-ben tűnt el a piacról, és ekkor kerültek az egykori MG-Rover típusok jogai a kínaiak kezébe. Később, 2007-ben megszerezték a maradék gyártósorokat egy másik kínai cég, a Nanjing Automobile felvásárlása révén, majd vadonatúj modelleket kezdtek fejleszteni, részben brit tervezők közreműködésével. Úgy tervezték, hogy 2010-re újra elérhető lesz a teljes MG kínálat egész Európában, ám az európai autópiac elhúzódó válsága azonban elmosta a terveket. A Brexit miatt 2016 végén a Longbridge-i üzemet is bezárták, ahol korábban a brit piacra szánt autók összeszerelése folyt Kínából szállított készletekből.
Európában azonban még mindig jól cseng az MG márkanév, és ezt Kínában is tudják. Nagy-Britanniában jelenleg ugyan csak két modellt kínálnak, az MG3 kisautót és a GS terepjárót, de az év vége felé érkezik egy újabb SUV ZS néven. Emellett a következő két évben jöhetnek újabb típusok, akár a Roewe kínálat egyes modelljeinek átcímkézésével – a SAIC-nak ma már megvan a technológiája és a tőkéje is, hogy összehozzon az MG-nek egy teljes palettát.
Egyes feltételezések szerint a Maxus haszonjárműveket is visszahozhatják. Ezeket még a Leyland-DAF jogutódja, az LDV kezdte gyártani 2004-ben Nagy-Brittanniában, és csak 2011-ben költöztették a gyártósorokat Kínába. Különösen a 200 km hatótávú, elektromos EV80 ígéretes, amely ugyan drágább, mint a dízelmotoros konkurencia, de 4-5 év alatt megtérülnek a költségei, és olyan helyeken is közlekedhet, ahol a többi furgon nem.
A visszatérés egyelőre előkészítés alatt van, a SAIC európai igazgatója, Pieter Gabriels azt mondja, még tárgyalnak a lehetőségekről lehetséges kereskedő-parnerekkel, de a közvetlen, például interneten keresztüli értékesítés lehetőségét sem zárják ki. „Az MG olyan, mint az Alfa Romeo: nagyon nehéz tönkretenni a márkanevet, annyi jó emlék kötődik hozzá.” - mondja az igazgató. Ennek némiképp ellentmond, hogy Nagy-Britanniában, ahol már évek óta jelen van az MG, jelképes eladásokat sikerült elérni a kínai alkatrészekből összerakott autókkal, de Gabriels szerint már megvan a hiba: nem tudtak határozott jelleget adni az MG-nek.
Az előzmények után persze senki nem veheti biztosra, hogy 2019-ben valóban visszatér az MG, végül is ezt az utóbbi 12 évben többször beigérték már, de úgy tűnik, a szándék megvan, már csak a márkát kel újra felépíteni a kontinensen, gyakorlatilag a nulláról.