Végre megjött a négyturbós hathengeres ötös BMW
A motort már láttuk korábban a 7-es sorozatban, de most bemutatkozik az új 5-ös karosszériájában is. A 400 lóerős, és 760 Nm csúcsnyomatékú háromliteres csúcsdízel még összkerék-hajtással is kis fogyasztást, és sportautós dinamikát kölcsönöz a BMW nagykocsijának.
Az M550d legnagyobb attrakciója persze a kivételes motor. A háromliteres hathengeres blokkot komplikált, négyturbós feltöltőrendszer táplálja. A puszta teljesítmény- és nyomaték-adatok keveset mondanak el a BMW motorfejlesztők remekművéről. Talán tisztább lesz a kép, ha tudjuk, hogy a 400 lóerő 4400-as fordulatszámon jelentkezik, a 760 Nm-es csúcsnyomaték 2000-es és 3000-es percenkénti fordulat között folyamatosan elérhető, de már 1000-es fordulaton 450 Nm-t ad le a hathengeres. Azaz a teljesítmény és a nyomaték sehol nem apad el, és a sok turbó részint azért került a motorra, hogy a gázreakció is spontán maradjon.
Így talán érthető, hogy hogyan gyorsulhat a szedán 4,4, a kombi 4,6 másodperc alatt százra, annak ellenére, hogy a típus csak összkerék-hajtással és 8 fokozatú ZF automatával lesz kapható. Ehhez a dinamikához képest igazán jó a szedán 5,9, de még a kombi 6,2 literes fogyasztási adata is, ami a BMW szerint mintegy 11%-os javulást jelent az előző, háromturbós M550xd-hez képest.
A új modell persze nem csak motorjában tér el a többi ötös BMW-től: M Sports futóművet és aktív kormányművet kap, és rendelhető lesz hozzá M-es aerodinamikai csomag, fékrendszer és sportkipufogó is. Külön a típushoz tervezett 19 hüvelykes, 5x2 küllős felnikészletet is kínálnak, jellegzetes Cerium Grey árnyalatú szürke festéssel.
Úgy tűnik, igazolódnak a korábbi jóslatok: a dízelmotor, amely Európában uralta a piacot az elmúlt két évtizedben, a prémium-modellekben egyelőre marad, legalább addig, amíg ki nem tudják valahogy váltani. Ez pedig nem lesz egyszerű, hisz a dízel egyszerre erős, takarékos és nagy hatótávú, amit jelenleg más hajtással nem könnyű elérni.