Olcsón adták a Peugeot-t, kirúgták őket
Túl jól sikerült a Peugeot 208-as promóciója Németországban. A márka helyi képviselete a Sixt Leasinggel és a 1&1 internetszolgáltatóval közösen hirdette meg az akciót, amelyben negyvenszázalékos kedvezményt kínáltak a modellre. A lízingkonstrukció szerint havi 99 eurót kell fizetniük az ügyfeleknek.
Az akció végül annyira sikeres lett, hogy az eredetileg tervezett háromszáz helyett összesen ötezer autót adtak el ezekkel a feltételekkel. A promócióhoz nem csatlakozó német Peugeot-kereskedések kritizálták a gyakorlatot, és kiemelték, hogy ez a vállalat számára komoly veszteségeket jelent. Nem voltak egyedül ezzel az állásponttal.
A PSA csoport pénteken visszavonta a kedvezményt, és máris megkezdte a felelősségre vonást. Három vezetőjüktől is megváltak, így távoznia kellett Benno Gaessler ügyvezető igazgatónak, a vállalati értékesítésekért felelős Holger Böhmének és a lízingügyleteket felügyelő Olivier Ferrynek is.
Csak hogy kontextusba helyezzük ezt az ötezer, jelentős kedvezménnyel eladott autót: az első negyedévben összesen kevesebb mint 2800 fogyott a franciák kisautójából.