Gázgyártókkal tárgyal a Volkswagen
Matthias Müller, a Volkswagen vezére beszélt arról egy rádióinterjúban, hogy a VW tárgyalásokat folytat az Exxon Mobillal és a Gazprommal. A cél a sűrített földgázzal működő autók közös népszerűsítése lenne.
A Volkswagen más autógyártókhoz hasonlóan egész vagyont fordít az elektromos autók fejlesztésével, ám ezek az akkumulátorok ára és töltési ideje miatt egy darabig még biztosan nem tudják kiváltani a benzin- és dízelmotoros járműveket. Matthias Müller, a VW első embere 10-20 éves átmeneti időszakról beszél, erre a periódusra pedig kell egy másik megoldás, amellyel csökkenthető a szén-dioxid és károsanyag-kibocsátás mértéke, méghozzá a villanyautók terjedéséhez szükséges műszaki áttöréstől függetlenül.
Egy lehetséges kiút a sűrített földgáz (CNG) üzem elterjesztése. Ez a megoldás viszonylag régóta létezik, és már bizonyította előnyös tulajdonságait. A terjedését viszont gátolja a megfelelő kúthálózat hiánya – valószínűleg erről tárgyal a VW a két gázipari óriással. A VW néhány napja bemutatta háromhengeres, ezres turbómotorjának gázüzemű változatát, amely a Golfba és az annál kisebb modellekbe simán beépíthető, minimális átalakításokkal, azaz az autógyártó már felkészült a CNG üzemű modellek gyártására.
Elvileg akár néhány év alatt kiépülhetne a CNG kúthálózat Európában, a kérdés csak az, hogy a kiépítés költségét ki vállalja magára. Magyarországon jelenleg például kilenc ilyen töltőállomás működik – ebből öt Budapesten és a közvetlen környékén – aminek a sokszorosára lenne szükség a gázhajtás elterjedéséhez. (A légnemű CNG nem tévesztendő össze a folyékony állapotú LPG-vel, vagy autógázzal. amely itthon is viszonylag elterjedt.)