Kémfotókon az új 1-es BMW
A BMW nagyon óvatosan tér át olcsóbb modelljeinél az elsőkerék-hajtásra, de úgy tűnik, a vevőket eddig nem zavarta a váltás – ha ugyan észrevették – sem a 2-es egyterűek, sem az X1-es esetében. Most jön egy nagyobb lépés, hisz az 1-es sorozat valódi tömegmodell, az első, amely az aktuális Minikben is alkalmazott UKL padlólemezre épül.
Évek óta hallani, hogy az 1-es következő generációja már fronthajtással készül majd, de ez az első alkalom, hogy képeken láthatjuk az autót, még ha álcázva is. A forma, amennyire ez megállapítható, egész dinamikus lesz, bár az autó arányain eléggé jól látszik, hogy a motorját az első tengely előtt hordja. Itt az álcázás miatt persze nem érvényesülnek igazán azok a trükkök, amelyeket a hátrébb került első tengely ellensúlyozására szoktak alkalmazni – ilyen például a hátranyúló fényszóró, illetve az autó orrának hátrafele törő sarkai, így az sem biztos, hogy a végleges autón is feltűnő lesz a hajtáselrendezés megváltozása.
Annál fontosabb előny lehet a kardán hiánya, amelytől érezhetően tágasabb lehet az 1-es következő generációja, a méretek lényeges változása nélkül. A BMW-nek egyébként nincs igazán vesztenivalója: a Mercedes a jelenlegi A osztállyal már letesztelte, hogy hogyan reagál a piac, és kiderült, hogy a fronthajtás nem akadály, a legfontosabb a jelvény. A BMW veséivel pedig eddig is mindent el lehetett adni – miért lenne másként az új 1-es esetében.
A műszaki megoldások terén nem várható nagy változás, legalábbis az eddig ismert fronthajtású BMW-khez és Minikhez képest. A motorkínálat 1,5 és 2 literes, három- és négyhengeres benzinesekből és dízelekből áll majd, és minden más is a szabvány UKL főegységekből épül fel. Nem kizárt, hogy lesz tisztán elektromos változat is, viszont úgy tudjuk, háromajtós karosszériát már nem készítenek – aki ilyesmit szeretne, az kénytelen lesz beérni a 2-es sorozattal, amely valószínűleg hátsókerék-hajtású marad.
Az új 1-es BMW legkorábban 2018-ban mutatkozhat be, bár az is elképzelhető, hogy csak 2019 elejére készülnek el vele.