Ismét a spórolás ütött vissza: az Indiában gyártott Renault Dustert tesztelte a Global NCAP, amelyből az alapvető biztonsági berendezések is hiányoznak.
A Duster az EuroNCAP-nál 2011-ben három csillagot kapott, a dél-amerikai kivitel pedig négyet egy 2015-ös törésteszten, azaz ha nem is a legbiztonságosabb modell, ebből a szempontból mindenképp elfogadhatónak tűnik. Ehhez képest meglepő az indiai változat csillag nélküli eredménye. Ám úgy néz ki, az árérzékeny indiai piac számára annyira lecsupaszították a Dustert, ami a tesztek szerint már valóban elrontja az autó passzív biztonságát is. Az alapváltozatba sem légzsákot, sem ABS-t nem szerelnek, ennek köszönhető a bukás a teszten - a három légzsákos drága kivitel itt is három csillagot kapott.
Abba kevésbé látunk bele, hogy van-e eltérés például az egyes piacokra gyártott Dusterek alkatrészének anyagában – ez sem lehetetlen – de nem a Renault az egyetlen cég, amely a biztonság árán is spórol egy-egy árérzékeny piacon, ahol az autókat eleve viszonylag kis haszonnal tudják értékesíteni. A Global NCAP ezen igyekszik változtatni, egyelőre láthatóan kevés sikerrel.