Az amerikai biztosítók által pénzelt töréstesztek ma már a leghitelesebb forrásnak tekinthetők. Míg az EuroNCAP elektronika-leltárral higította fel a minősítéseit, az IIHS-nél új típusú töréstesztet dolgozott ki. A kis átfedéses frontális ütközés pedig kifogott egy csomó prémium-gyártón, köztük a BMW-n is. Mostanáig.
Egyértelmű, hogy a BMW-nél korábban a meglevő, nyilvános tesztekre optimalizálták az autókat, ezért is szerepelt gyengén az előző 5-ös egy olyan töréstípusban, amilyet korábban nem próbált senki. Azt nehéz eldönteni, hogy csak arról van-e szó, hogy mostantól a kis átfedéses tesztre is optimalizálnak, vagy valóban komolyabb biztonsági fejlesztési módszereket használtak, mint eddig. De talán mindegy is, a lényeg, hogy az új 5-ös megkapta a Top Safety Pick + nevű minősítést, ami az IIHS-nél a legjobb kiadható osztályzat, és ez azt jelzi, hogy ezúttal még jobban odafigyeltek az utasok passzív biztonságára, mint bármikor korábban.
Valószínű persze, hogy a maga modellváltásainál a konkurencia is igyekszik felkészülni az új típusú kihívásra, így lassan eltűnnek a gyengébb eredmények az újabb modellek esetében. Egy biztonságosabb autóra ugyanis épp az IIHS minősítése alapján olcsóbb a biztosítás, ami viszont változtathat az amerikai eladásokon. És ez az, ami miatt jelenleg az autógyárak számára is az IIHS minősítése talán a leglényegesebb.