A felújított 2-es kupén alapul az új sportváltozat, amelyből összesen 750 példány készül. A Performance Edition tulajdonképp egy olyan M240i, amelyet felszereltek a legtöbb M-es kiegészítővel, ami a típushoz elérhető, így valamivel még feltűnőbb lett.
A legnagyobb eltérés a mezei M240i-hez képest, hogy fekete, illetve karbonszálas elemekből álló optikai és aerodinamikai tuningot kapott, amely a fehér fényezéssel erős kontrasztot alkot. A tükörházak és a hátsó spoiler például szénszálas anyagból készült, az autó oldalán az ajtók alatt végigfutó küszöbtoldat, valamint az első lökhárító légterelői, és hátul a diffúzor pedig fekete plasztik. A csomag része még a fekete hűtőrács, a 19 hüvelykes, kétszínű felnigarnitúra.
Az adatok alapján műszaki szempontból nincs észrevehető különbség az M240i többi változatához képest: ezekbe az autókba is a moduláris BMW motorcsalád három literes változata kerül 340 lóerővel, amellyel 4,4 másodperc alatt érheti el az autó a százas tempót. Itt is megvan a 250 km/h-s végsebesség-korlátozás, és rendelhető az autó hátsó- vagy összkerék-hajtással. Hatfokozatú kézi váltó csak a kétkerék-hajtású változatokhoz rendelhető, a nyolcsebességes ZF automata viszont minden kivitelhez választható.
A korlátozott példányszám ebben az esetben nem jelenti, hogy aki lemarad a 750 autó egyikéről, az ne birtokolhatna nagyon hasonló M240i-t, mivel a legtöbb plusz alkatrész a 2-es M Performance katalógusában is szerepel. A Performance Edition forgalmazását júliusban kezdi a BMW.