Ez a legújabb Volkswagen GTI
A múlt héten még csak a létezéséről beszéltek, de ma be is mutatták az Up! GTI-t, amellyel a Volkswagen a műfaj gyökeréhez nyúlik vissza. Nem sokkal erősebb, mint a legelső Golf GTI, és alig kisebb annál, de az adatok alapján hasonlóan vidám lehet vezetni.
Amikor tavaly leleplezték az első turbómotoros Up!-ot, már akkor mindenki arról kezdett beszélni, hogy a következő logikus lépés egy valódi sportmodell elkészítése lenne. És a VW meg is tette ezt a lépést: beépítették az ezres háromhengeres turbómotor erősebb változatát, készítettek az autóhoz egy sportosabb hangolású, másfél centivel leültetett futóművet, egy új lökhárítót nagyobb légbeömlőkkel, és itt hatalmasnak tűnő 17 hüvelykes felniket szereltek rá.
A 115 lóerős motor a 997 kilós karosszériát igazán jól mozgatja: a gyorsulás százra 8,8 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség pedig 197 km/h. Ezt persze a legtöbb átlagos kompakt autó tudja manapság, de a lényeg egy ilyen autóban nem is a valós sebesség, hanem a száguldás hangulata, és azt láthatóan igyekeztek itt is megteremteni. Az első Golf GTI-vel húzható párhuzamot persze a Volkswagennél is igyekeztek kihasználni, legalábbis erre utal a kockás üléshuzat, vagy a jellegzetes vastag és vékony dekorcsík a két kerék közt az autó oldalán – ezek az 1975-ös ős jellegzetes vonásai voltak.
Az Up! két- és négyajtós változatából is készítenek GTI-t, és ha minden jól megy, 2018 elején indulhat a forgalmazás. Az árat egyelőre nem közölték, de a német szaksajtó becslései szerint 18 ezer euró – kb. 5,6 millió forint – körül lehet az alapára.