Itt a 40%-ban új Fiat 500L
Az 500L az idén öt éves, így alávetették egy alaposabb frissítésnek. A gyáriak szerint az alkatrészek 40%-a új, bár igazság szerint ebből nem sok látszik az autón.
Megismerni olyan részletekről lehet a 2017-es 500L-t, mint az új lökhárítók, a hangsúlyosabb első légbeömlők, a némileg átrajzolt hűtőmaszk, szóval csupa olyasmi, amelyen egy magára valamit is adó gyártó modellfrissítéskor változtatni szokott. Nyilván vannak még új mintájú felnik, és új dekorációk a belső térben, de azt azért nehéz lenne ráfogni az 500L-re, hogy a felismerhetetlenségig megújult volna.
A változatok közt akad egy új, a Cross, amely 2,5 centivel magasabb, mint a többi, és többféle hajtáslánc-üzemmódot kínál. A normál üzemmód mellett 30 km/h alatt kapcsolható a Traction+, amellyel könnyebben indul el kis tapadású felületen – ez valamiféle önzárást emuláló megoldás lehet – illetve emellé még aktiválható a nagyon tudományosan hangzó nevű Gravity Control. Ez utóbbi nyilván nem a tömegvonzáson változtat, csupán lejtőn stabilizálja az autó sebességét.
A motorválasztékon egyáltalán nem látszik a nagy megújulás, a jól ismert Fiat motorokkal lesz kapható az új 500L és L Living. A benzinmotor-választék az 1,4 literes 95 lóerős négyhengeressel indul, a 900-as, 105 lóerős turbós kéthengeressel folytatódik, a csúcsot pedig az 1,4 literes turbómotor 120 lovas változata jelenti. Dízelmotorból kétféle van, az 1,3 literes 95, az 1,6 literes 120 lóerős.
A frissítés természetesen tartalmazza a fedélzeti számítógép aktualizálását is: a 7 hüvelykes érintőképernyőn át kommunikáló Uconnect rendszer, amelyet más Fiat modellekből már ismerhetünk, már Android Auto és Apple Carplay kompatibilis.
Nem tudni, hogy ezzel a frissítéssel meddig tarthatják még a piacon az 500L-t, de két-három évnél tovább aligha, hisz 7-8 évnél tovább manapság már nehezen őrzi meg a versenyképességét egy-egy típus ebben a kategóriában.