Négyszázhuszonegy lovas hibrid GTI-vel nyűgöz le a VW
A legnagyobb Volkswagen találkozóra készült a GTI First Decade tanulmány, amelyet ezúttal gyakornokokkal állíttattak össze. A végeredmény ehhez képest igazán professzionálisnak tűnik: brutális teljesítmény, hibrid összkerék-hajtás és igazán látványos külső jellemzi a Wortherseetreffenre szánt Golfot.
Az alap az aktuális Golf GTI volt, ebből kellett olyasmit készítenie 13 VW gyakornoknak, amit biztosan megnéz az is, aki a VW csoport autóinak tuningjával fekszik és kel. A Wörth-i tó mellett rendezett találkozó ugyanis a legmegszállottabbak gyülekezőhelye, ahol nem ritkák a két méteresre szélesített Golfok, amelyek úgy is mennek, ahogy kinéznek. Talán nem túlzás azt állítani, hogy a gyakornokok jó munkát végeztek: a metálkék-fekete fényezés igazán látványos, különösen az óriási, kék közepű fekete felnikkel együtt.
A kétliteres turbós négyhengerest is feltekerték, amennyire lehetett: a végeredmény 404 lóerő a két első keréken. Ezen felül a hátsó kerekek is hajtottak, itt egy 17 lóerős villanymotor dolgozik, amely kisebb sebességnél önmagában is képes mozgatni az autót, vagy a belsőégésű motorral is összedolgozhat. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a két motor együtt milyen dinamikát eredményez, de az az érzésünk, hogy gyorsulásban kevés ellenfele lehet egy ilyen gépnek. És hogy álló helyzetben se keltsen csalódást, a tanulmány kapott egy 1690 wattos, 11 hangszórós hangrendszert is, és ismerve a jármű célját, nem túlzás azt feltételezni, hogy ezt valószínűleg többet használják majd, mint a hajtáslánc bármelyik elemét.
A hatalmas VW csoportos találkozó a Wörth-i tónál ma indul, szombatig tart, és valószínű, hogy további gyári prototípusokat is mutatnak majd.