Már a formát is levédette a BMW, de úgy hallani, a legcélszerűbbnek szánt i modell abban a formában, ahogy korábban tervezték, mégsem készülhet el. A probléma az, hogy az i3-ashoz hasonló módon kezdték el fejleszteni, és az újabb vetélytársak miatt így már nem lenne eladható.
Az egyedileg ehhez az autóhoz fejlesztett karbonszálas vázszerkezet már a BMW i3-as gyártását is elég drágává tette, de annak az autónak a bemutatásakor nem volt igazi vetélytársa, és bizonyos értelemben ma sincs, hisz hatótáv-növelős villanyautót, amely hatékonyan szabadít meg a hatótáv-parától, más nem kínál. Az i5-tel azonban már a helyzet: az árban már a Tesla Model S-szel is összemérhető lenne, azonban az eddig kiszivárgott információk szerint nem menne el 320 km-nél többet egy töltéssel. Nem is beszélve a VW terveiről, amelyek az évtized végére egész családnyi villanyautót eredményeznek, ha minden jól megy – ezekkel biztosan nem versenyezhetne az i5.
A hírek szerint a BMW most stratégia-váltásra készül a villanyautó-fejlesztésben: ahhoz, hogy gyorsan és kevés fejlesztés árán mutathassanak be újabb elektromos modelleket, a VW módszerét követik. Előállítanak egy egységes, rugalmasan változtatható méretű alapstruktúrát, amelyet aztán már csak átméretezni és átöltöztetni kell. Ez a folyamat a hírek szerint csak néhány hónapja tart, viszont az i5 még nem így készült, ezért szakítják meg a fejlesztését.
Egyelőre nem tudni, hogy ez mekkora hátrányba hozza a BMW-t, de mindenképp igyekezniük kell, hiszen a Mercedes és az Audi is elindította saját villanyautó-programját, amelyek 2019 körül eredményezhetik az első szériamodelleket.