Nem csak a kora miatt vált esedékessé a kompakt Lexus búcsúja: az eladásai sem igazán indokolják, hogy tovább kínálják. Elsőként Észak-Amerikában tűnik el a kínálatból – ezt a Car & Driver írta meg belső forrásokra hivatkozva – de ezzel együtt a gyártás is leállhat.
Az előző Prius hajtását magában hordozó ötajtósból tavaly már csak 8 900 példányt adtak el az Egyesült Államokban, durván 36%-kal kevesebbet, mint az azt megelőző években, ami valószínűleg ahhoz sem elegendő, hogy fedezze a típus piacon tartásával kapcsolatos költségeket, azt pedig szinte kizárja, hogy egy alapos frissítéssel próbálkozzon a gyártó. Úgy tudjuk, nem is tervezik egy hasonló utódmodell bemutatását, inkább a terepjáró-fazonú UX sorozattal igyekeznek több vásárlót rabolni a prémium kompaktok kategóriájában.
A Mercedes és az Audi legkisebb modelljeinek sikereit nézve az sem lehetetlen, hogy később a Lexus is újra szerencsét próbál egy CT méretű, vagy akár még kisebb autó bemutatásával. De ha erre sor is kerül, csak évek múlva lehetséges, hisz a Toyota most olyan feladatokra koncentrálja fejlesztési erőforrásait, mint a villanyautó-fejlesztés, amellyel rendesen le van maradva a vetélytársakhoz képest.