Az STi nevet korábban az Impreza legerősebb gyári változatai kapcsán ismertük meg. A szívómotoros BRZ, és testvérmodellje, a Toyota GT86 azonban jóval nehezebben tuningolható, így az is lehetséges, hogy a Subaru gyári tuningrészlege ezúttal csupán egy aerodinamikai csomagot ad ki a kupéhoz.
Előzetesképpen egy látványos, magas, karbonszálas műanyagból készített légterelőt mutattak, amely szépen követi a csomagtartófedél peremének ívét, és az STi feliratot viseli a végein elhelyezett függőleges elemeken. Emellett az új változaton nyilván lesznek más aerodinamikai-optikai tuningelemek is. A nagy kérdése ezúttal is az, hogy hozzányúlnak-e a gyári, 205 lóerős kétliteres négyhengeres boxermotorhoz, amelyből eddig nem készült erősebb gyári változat. Elméletileg az sem lehetetlen, hogy egy másik, turbós boxermotort építsenek a BRZ-be – a motortérben valószínűleg lenne elég hely – de nem tudni, hogy a hajtáslánc elviselné-e a teljesítmény növekedését. Egy teljes hajtás-átépítés pedig valószínűleg túl drága lenne.
Az sem lehetetlen, hogy turbó nélkül csikarjanak ki még néhány lóerőt a BRZ motorjából, bár az már most is eléggé ki van hegyezve, azaz kérdéses, hogy a károsanyag-kibocsátási határértékeken belül maradva egyáltalán lehetséges-e érdemi teljesítménynövelés.
Ami viszont egészen biztos, hogy a BRZ STi bemutatása már nincs messze: június 8-án, azaz alig több, mint egy hét múlva tartják a bemutatót – ott kiderül, mit tudtak hozzátenni a kétajtóshoz a Subaru gyári tuningmesterei.