A 911-es sorozat csúcsa, a Turbo S eddig is a legdurvább utcai sportkocsik közé tartozott – ami azt illeti, 80 km/h-ig a 918 Spydernél és a LaFerrarinál is jobban gyorsul – és a legújabb változat, amely az Exclusive nevet kapta, tovább erősödik.
A 3,8 literes hathengeres bokszermotor teljesítményét 580-ról 607 lóerőre növelték, ami nem tűnik drámai javulásnak, de a számok mást mutatnak. Az új változat gyorsulási ideje százra 3,1-ről 2,9 másodpercre csökken a fejlesztések révén, a végsebessége viszont 320-ról 330 km/h-ra nő. Aki szeretné a gyári tuningot, annak azonban meg kell fizetnie az 500 példányos különkiadás csaknem 55 ezer eurós felárát.
Ezért persze nem csak a teljesítmény-növelés jár a létező összes extrával, sorszámozással és Exclusive feliratokkal. Szabtak egy új felnigarnitúrát a kiadás számára, egy festett-lakkozott, tízküllős 20 hüvelykes készletet, amelyen át nagyszerűen érvényesülnek a karbon-kerámia féktárcsák. Emellett csak ehhez a sorozathoz lesz elérhető az arany-szürke színkombináció, amely igazán feltűnő jelenséggé teszi a sportkocsit. Ám a Porsche más színekben is készíti majd a különkiadást a vásárló igényei szerint csak a sötétszürke csíkozás számít közös jellemzőnek.
A 259 992 eurós géphez ráadásul rendelhető Porsche Design óra 9950 euróért, az aktuális autóhoz igazított színösszeállításban, illetve ötdarabos táskakészlet 5474 euróért. Az az érzésünk azonban, hogy ez a limitált modell is pillanatokon belül fogy majd el: a magasabb vételár és az efféle extrák ebben a kategóriában inkább csak növelik egy sportkocsi presztízsét. Aki pedig nem vágyik a felvágós körítésre, a 205 ezer eurós mezei 911 Turbo S-hez nyilván sokféle tuningkészlet közül válogathat a különkiadás feláráért.