Az év elején mutatták meg a C-Aircross tanulmányt, és már akkor sejteni engedték, hogy ezen alapul majd a C3 magas változata. A Citroën nem is okozott csalódást: a szériamodell a tanulmány épp csak egyszerűsített változata lett. Épp annyival kevesebb a dekoráció az autó külsején, hogy ne érezzük túlzónak, így, bár az autó arányai szokatlanok: az az érzésünk, erre könnyen ráharap majd a közönség.
Elhagyták például az ajtók cellás műanyag betéteit, a kerékívek és a lökhárítók anyaga pedig egyszerű fényezetlen plasztik a tanulmány mintás felületű műanyagai helyett. Ezen felül egyszerűbbek lettek a felnik és elmaradtak a céltalan, színes műanyag keretek a hátsó lámpákban. A harmadik oldalablakon viszont megmaradt a jellegzetes rácsozat, amelynek a színe elüt a karosszéria fényezésétől. Ugyanez az árnyalat bukkan fel még a tükrökön, a tetősíneken és az első lámpák keretén is. Az orr-rész láttán egyébként már meglepődni sem jut eszünkbe, hisz ezt a rinocérosz-arcot már mindenen láttuk a Citroënnél, a C3-astól a C5 Aircrossig.
Belülről is erősen érezhető a C4 Cactus hatás: a lekerekített sarkú négyszög-formák uralják a műszerfalat itt is. Mindenképp előny, hogy ez a fazon még mindig nem elcsépelt, a franciákon kívül nemigen kínál senki hasonlót, így biztosan sokakat vonz majd a márkához. A karosszéria nem tűnik akkorának, mint a Picasóé, de a csomagtartó 410-520 literes térfogata (a hátsó üléssor tologatható, ezért a két érték) bőségesnek tűnik.
A műszaki alap ugyanaz az EMP2 platform, amelyet a nagyobb PSA termékekben, illetve ebben a méretben Opel Crossland X-ben már használnak. Ennek megfelelően ennek az aszfalt-terepjárónak sem lesz összkerék-hajtása – nem mintha bárki terepezni szeretne az ilyesfajta járművekkel – és a megszokott háromhengeres benzines- és négyhengeres dízelmotorokat kapja meg. Az 1,2 literes PureTech benzinmotorból 82 lóerős feltöltés nélkülit és 110 vagy 130 lóerős turbós változatokat szerelnek majd bele. Ezen felül kapható lesz az 1,6 literes HDi dízel 90, 100 és 120 lóerős változatával.
A C3 Aircross valamikor az ősz folyamán kerül az európai Citroën kereskedőkhöz, a nemzetközi bevezetést pedig a jövő év elején kezdik meg.