Óriási lett a Volkswagen új népautója
Sokat hallottunk már az új Polóról, de a Volkswagen most megejtette a hivatalos világpremiert, így nincs több titok, ami számokkal leírható, képeken megmutatható, azt nyilvánosságra hozták az új típusról.

Eddig elég markáns méretkülönbség volt a Polo és a Golf között – elsősorban azt lehetett érezni, hogy a Polo 12 centivel keskenyebb – így viszonylagos rövidsége ellenére egyértelműen a Golf játszotta a kínálatban a családi autó szerepét. Ám az új, MQB A0 platformra épített Polóval ezek a különbségek elmosódni látszanak. Az újdonság ugyan nem hosszú – 4,05 méter, azaz bő húsz centivel rövidebb a Golfnál, viszont a szélessége 1,75 méterre nőtt, azaz már csak öt centi választja el a Golftól, 1,44 méter magas, a tengelytávja pedig 2,56 méter, azaz itt is hat centire csökkent az eltérés. A növekedés a csomagtér méretét nézve igazán látványos: 280 helyett 351 liter az üreg alapmérete, ami csak 29-cel marad el a Golf csomagtartó-méretétől. Ezek alapján azt mondanánk, a Polo simán átvehetné a húzómodell szerepét a VW palettáján.
A forma láttán az az érzésünk, ezt a Volkswagennél is sejtették: míg az előző Polo pályafutása elején egész újszerűnek hatott (legalábbis ameddig rá nem feszítették az orrát a márka összes többi modelljére, a Phaetonig bezárólag) – addig a most bemutatott változaton már most sem látszik semmi, amiben elakadna a tekintetünk. Egy konfekció Volkswagen ötajtós, amibe aligha szeret majd bele a vevői zöme, viszont az messziről látszik, hogy melyik márka terméke, és biztosan nem veri ki a biztosítékot senkinél szélsőséges furcsaságaival, ami – ahogy többször bebizonyosodott már – a legjobb megközelítés, ha egy gyártó a lehető legnagyobb vásárlóbázist szeretné megszólítani.
A műszaki tartalom természetesen szabványos, ahogy minden Volkswagenben. A motorpaletta ezres háromhengeres benzinesekkel indul: a fapados kivitelbe 65 lóerős szívó változatot építenek, ami nem ígér többet, csak a haladás képességét, turbóval viszont 115 lóerős lesz ugyanez a blokk. Ezen kívül lesz még kétféle négyhengeres, a vadiúj 1,5 literes 150 lóerővel, illetve egy kétliteres, 200 lóerős, amely a GTI változatba kerül. Igen, ezúttal nem kell várnunk a sportos kivitelre, az első pillanattól kezdve kapható lesz. Dízelmotorból kétféle lesz, mindkettő 1,6 literes négyhengeres, a gyengébb 80, az erősebb 95 lóerős. Ezeken felül készül sűrített földgázos TGI változat is, az ezres háromhengeres átdolgozott változata, amely 90 lóerős lesz.
A belső tér már-már szigorúságot sugárzóan egyszerű formatervet kapott, amit egyes változatokban színes műszerfal-betétekkel igyekeztek oldani. Jó látni ugyanakkor, hogy a műszerfalban van helye az érintőképernyőnek, és nem látszik úgy, hogy utólag kellett beerőszakolni a tervekbe egy tabletet. Ez részben azért lehetséges, mert már a legegyszerűbb változatokhoz is jár egy 6,5 hüvelykes kijelző, ezzel végre nem filléreskedtek a németek. Ugyanígy az alapfelszerelés része minden fontos biztonsági rendszer, így az automata vészfékrendszer, a sebességhatároló és a keréknyomás-ellenőrző rendszer is.

Bár már most megmutatták, az új Polo piaci bevezetését csak az év vége felé kezdik. Addig élőben is kiállítják a Frankfurti Autószalonon. Egyelőre a típus németországi alapárát ismerjük: 12 795 euróért adják majd a legegyszerűbb változatot, ami durván 3,94 millió forintnak felel meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
