Négyféle motorral mutatta be a Kia az új Stonic típust, amelyek közt meglepetés is akad: az olcsóbb változatokba egyszerű benzines szívómotorokat építenek. Egy másik érdekesség a kétszínű fényezés – a képeken látható fekete-sárga kombináció például nagyon feldobja az összhatást.
A Hyundai csoport szokatlan módon vízszintesen osztja fel a piacot két márkája között. A Peugeot-Citroën pároshoz hasonlóan különböző karakterű autókat építenek ugyanarra az alapra, így többféle ízlésvilágot fedhetnek le egyszerre. Azonban azt sem könnyű megmondani, hogy melyik márka milyen értékeket hordoz. Vannak típuspárok, ahol a Hyundai tűnik a komolyabb fazonnak, de például épp ebben az esetben a Hyundai Kona a különc, a Stonic meg a kosarascipő-esztétikájú átlagos aszfaltjáró, amelyre azt mondanánk, közelebb áll az átlag ízléséhez.
A Stonic egyébként már épp akkora, hogy talán családi autónak is elmegy, legalábbis erre utal a 352 literes csomagtér. A motorválaszték érdekes módon nem egészen ugyanaz, mint amivel a Hyundai Konában találkoztunk. Az alapváltozatba a kisebb modellekből jól ismert 1,25 literes, 87 lóerős Kappa II motort építik. Ez már a Picantóban sem tűnik vérmesnek, és a Stonic sokkal nagyobb, így ez tényleg csak nagyon türelmesek, és költségérzékeny flottavásárlók motorja lehet. A következő lépcső az 1,4 literes, száz lóerős négyhengeres lesz – még mindig turbó nélkül – a legkomolyabb benzinesnek pedig az ezres háromhengeres tűnik, a maga 120 lóerejével. Dízelből egyfélét építenek a típusba, az 1,6 literes 110 lóerőset.
Ha a piaci folyamatokat nézzük, a Hyundai csoport a legjobb pillanatban lép be a kis szabadidő-autók szegmensébe: azt mondják, a felméréseik szerint a vevők mintegy 21%-a keres magasabb, erőteljesebb fellépésű autót hagyományos csapott hátú személyautója helyett. Nos, mostantól ezeket sem passzolják tovább a konkurenciának.
A nyári bemutató ellenére a Stonic bevezetését csak az év vége felé kezdi meg a Kia Európában.