A Ferrari tarolt az Év Motorján
Ahogy eddig is minden évben, az Év Motorja zsűrije 13 kategóriában osztott ki díjakat az autógyártók között. Így aztán sokan vihettek haza új kupákat, bár ezúttal a Ferrari sportmotorjai kapták a legtöbb elismerést, köztük az abszolút Év Motorja díjat is.
Ezt a Ferrari 488-asba épített 3,9 literes turbós V8-as kapta, megelőzve a Porsche 911-es háromliteres turbós hathengeresét és a BMW i8 hajtását, bár a maguk kategóriáját ezek is megnyerték. Az év villanyautó-hajtása és az év zöld motorja díjat a Tesla Model S és Model X hajtásrendszere kapta, a legjobb új hajtás díját viszont a Honda NSX 3,5 literes V6-osa és a köré épített hárommotoros hibrid rendszer érdemelte ki. Ezen felül kategóriánként is kaptak díjakat a gyártók.
Kategória | Motor |
1,0 literig | Ford Ecoboost 1.0 |
1,0-1,4 liter | Peugeot-Citroën 1,2 literes háromhengeres turbómotor |
1,4-1,8 liter | BMW 1,5 literes háromhengeres turbómotor, hibrid hajtásrendszerben (i8) |
1,8-2,0 liter | Porsche kétliteres négyhengeres turbós boxermotor (718 Boxster és Cayman) |
2,0-2,5 liter | Audi 2,5 literes öthengeres turbómotor (RS3, TT RS) |
2,5-3,0 liter | Porsche háromliteres hathengeres turbós boxermotor (911-es) |
3,0-4,0 liter | Ferrari 3,9 literes V8-as turbómotor (488-as) |
4,0 liter felett | Ferrari 6,3 literes V12-es (F12-es) |
Az eredmények láttán azért felmerül a kérdés, hogy nem lenne-e értelme újragondolni a kategóriákat, végül is a turbófeltöltés terjedésével egyre kevesebbet mond a lökettérfogat, több értelme lenne teljesítmény-kategóriákról beszélni.