2017.06.21. 17:22

Ahogy eddig is minden évben, az Év Motorja zsűrije 13 kategóriában osztott ki díjakat az autógyártók között. Így aztán sokan vihettek haza új kupákat, bár ezúttal a Ferrari sportmotorjai kapták a legtöbb elismerést, köztük az abszolút Év Motorja díjat is.

488 v8

Ezt a Ferrari 488-asba épített 3,9 literes turbós V8-as kapta, megelőzve a Porsche 911-es háromliteres turbós hathengeresét és a BMW i8 hajtását, bár a maguk kategóriáját ezek is megnyerték. Az év villanyautó-hajtása és az év zöld motorja díjat a Tesla Model S és Model X hajtásrendszere kapta, a legjobb új hajtás díját viszont a Honda NSX 3,5 literes V6-osa és a köré épített hárommotoros hibrid rendszer érdemelte ki. Ezen felül kategóriánként is kaptak díjakat a gyártók.

Kategória Motor
1,0 literig Ford Ecoboost 1.0
1,0-1,4 liter Peugeot-Citroën 1,2 literes háromhengeres turbómotor
1,4-1,8 liter BMW 1,5 literes háromhengeres turbómotor, hibrid hajtásrendszerben (i8)
1,8-2,0 liter Porsche kétliteres négyhengeres turbós boxermotor (718 Boxster és Cayman)
2,0-2,5 liter Audi 2,5 literes öthengeres turbómotor (RS3, TT RS)
2,5-3,0 liter Porsche háromliteres hathengeres turbós boxermotor (911-es)
3,0-4,0 liter Ferrari 3,9 literes V8-as turbómotor (488-as)
4,0 liter felett Ferrari 6,3 literes V12-es (F12-es)

Az eredmények láttán azért felmerül a kérdés, hogy nem lenne-e értelme újragondolni a kategóriákat, végül is a turbófeltöltés terjedésével egyre kevesebbet mond a lökettérfogat, több értelme lenne teljesítmény-kategóriákról beszélni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.