Igazán jól törik a villany-Opel
Az amerikai biztosítók által pénzelt IIHS töréstesztjén kiválóan szerepelt a Chevrolet Bolt – vagy ahogy nálunk forgalmazzák, az Opel Ampera-e – mégsem kapta meg a Top Safety Pick+ minősítést.
Az IIHS összesen ötféle tesztet végez, köztük a hírhedt kis átfedéseset, amelyen korábban több prémium-gyártó is elvérzett. A Chevrolet Bolt, a GM elektromos autója mindegyiket maximális pontszámmal teljesítette, ami nem is olyan meglepő, ismerve az autó felépítését.
A Bolt a padlójában hordja az akkumulátorát, amelyet erős fémház vesz körbe. Ez pedig jelentős többlet-merevséget ad az utascellának. Az orrában viszont nincs motor, így az autónak azt a részét teljes egészében gyűrődőzóna alkotja. A Tesla típusainál is láthattuk, hogy ez milyen hatékony védelmet jelent, és ez a Chevy esetében is bebizonyosodott.
A Bolt azonban így is csak a Top Safety Pick, azaz csúcs-biztonságú választás biztonsági osztályzatot kapta meg, a + jel nélkül, ez pedig annak köszönhető, hogy az IIHS a fényszórókat gyengének találta, mivel a vizsgálatuk szerint a Bolt lámpái túlzottan vakítanak.
A jó hír az, hogy az Opel változat más fényszórókkal készül az amerikaitól jelentősen eltérő európai fényszóró-szabvány miatt, így van rá esély, hogy az Ampera-e esetében még ez a probléma sem áll fenn.