Durvább lesz a Red Bull Aston, mint hittük
A legújabb hírek szerint az Aston Martin Valkyrie, vagy ahogy korábban ismertük, a Red Bull AM-RB 001 minden kilójára több jut egy lóerőnél, és bár hibrid hajtást kap, a főszerep a benzinmotoré lesz.
Az amerikai Road and Track információi szerint a középmotoros kétüléses hajtásának összteljesítménye 1130 lóerő lesz, és ebből nagyjából 1000 jön a Cosworth fejlesztette 6,5 literes V12-es szívómotorból, ami utcai autóknál kivételes, 150 lóerő/liter fajlagos teljesítményt jelentene. A konkurencia ennél sokkal kevésbé bátor, a legerősebb Lamborghini Aventador motorja 750, a Ferrari 812 Superfasté pedig 800 lovas, pedig ezekben is 6,5 literes V12-es dolgozik.
A maradék 130 lóerőt villanymotor szolgáltatja, amely egy KERS-szerű energiavisszanyerő rendszer része, így ez a többletteljesítmény valószínűleg csak rövid, néhány másodperces időtartamokra lesz elérhető.
A teljesítmény önmagában persze nem lenne kivételes, ennél a Bugatti Chiron és a Koenigsegg Regera is jóval erősebb – mindkettő 1500 lóerős – de a Valkyrie sokkal könnyebb lesz. Ha igazak a pletykák, 1050 kilogramm alatt tudták tartani a tömegét, azaz kilónként több mint egy lóerő jut majd.
Bár mindez úgy hangzik, mintha a Valkyrie már készen lenne, erről egyelőre szó sincs. Egyelőre egy életnagyságú makettet mutogatnak különféle rendezvényeken, de állítólag még el sem készült a működő prototípus. Ez állítólag csak jövőre kezdheti meg az éles próbákat – a tervek szerint a Le Mans-i 24 órás rajtja előtt a közönség szeme láttára futnának vele egy bemutató kört is – a gyártás pedig legkorábban 2019-ben indulhat.
Összesen mintegy 150 utcai példány legyártását tervezik, ezen kívül néhány, csak pályaversenyzésre alkalmas példány is várható, de az az érzésünk, hogy a vázolt menetrend mellett ezek már bőven az első sorozatgyártású Valkyrie elkészülte előtt gazdára találnak majd.