Összkerék-kormányzású lesz a leggyorsabb Renault Mégane

2017.06.24. 07:25

A Renault egy ideje már használja az összkerék-kormányzást drágább szériamodelljeiben, de a Mégane RS-ben először bukkan fel a rendszer.

méganerspv

A Renault Sport szakemberei szerint sikerült a hátsókerék-kormányzást az autó teljesítményéhez hangolni, amely így nagyban hozzájárul mind az autó fordulékonyságához szűk kanyarokban, mind a stabilitásához nagy tempónál.

A 4Control nevű rendszer valószínűleg az alapfelszerelés része lesz, viszont azt is elárulták, hogy a kezdetektől kétféle futómű hangolással lesz kapható az RS, az utcai használat igényeinek is megfelelő Sport és az elsősorban pályaversenyzésre szánt Cup futóművel.

Azt már korábban egyértelművé tették, hogy a Clio RS-sel szemben, amelyet rengeteg kritika ért azért, mert csak dupla kuplungos automata váltóval készül, a Mégane RS elérhető lesz hatfokozatú kézi váltóval is, így már csak az nem egyértlemű, hogy milyen motor kerül bele.

Abban azért nagyjából mindenki egyet ért, hogy úgy 300 lóerőre szükség lenne, hogy labdába tudjanak rúgni a Civic Type-R mellett, és valószínű, hogy ezt a teljesítményt az Alpine-ból már ismert új fejlesztésű, 1,8 literes turbómotor szolgáltatja majd.

A Mégane RS premierjét szeptember 12-én tartják, de a Renault-t ismerve biztos, hogy addig még több kisebb információt elszórnak majd, hogy a sportos típusváltozat bemutatását minél felfokozottabb várakozás előzze meg.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.