A Jaguar autóátalakítással foglalkozó részlege, a Special Vehicle Operations, vagy röviden SVO készítette el a legkisebb Jaguar, az XE sportos csúcsváltozatát. A nevén mondjuk még dolgozhattak volna, az XE SV Project 8 túl komplikáltan hangzik, de az autó minden más tekintetben veri a konkurenciát.
Nem is nagyon meglepő: a legkisebb szedán-karosszériába került a Jaguar jelenlegi legerősebb motorja. Az 5 literes, kompresszoros feltöltésű V8-ast nem kellett nagyon kihegyezni, hogy kijöjjön belőle a 600 lóerő. A teljesítmény nyolcfokozatú Quickshift automata váltón keresztül jut a hátsó kerekekre. Mindezek ismeretében nyilván senki nem csodálkozik rajta, hogy a legerősebb gyári XE 3,3 másodperc alatt gyorsul százra – egy másodperccel hamarabb, mint a BMW M4-es – és mivel a Jaguar nem korlátozta a végsebességet, akár 321 km/h-val is száguldhat a Project 8.
Ekkora teljesítményhez persze sok minden máson is változtatni kellett, hogy az autó kezelhető maradjon. A 20 hüvelykes felnik, az állítható hátsó szárny és a manuálisan állítható magasságú futómű – másfél centit lehet ültetni rajta, aminek elsősorban versenypályán van értelme – itt nem csupán díszítés. Szintén az erő megzabolázását szolgálja az elektronikusan vezérelt differenciálmű, a folyamatosan szabályozott lengéscsillapítás, a karbon-kerámia féktárcsák és az eddig csak versenysportban alkalmazott szilícium-nitrid kerámia kerékcsapágyak. Az SVO mindent beépített ebbe a modellbe, amit csak lehetett, hogy előállítson egy utcai autót, amely pályanapon is megállja a helyét.
Ennek megfelelő az ára is: egy-egy példányért 149 995 angol fontot, azaz közel 52,5 millió forintot kérnek, amiért már elég sok hasonló képességű modell közül lehet válogatni. Ráadásul csak 300 példány készül. Érdekes döntés, hogy minden példány balkormányos lesz – úgy tűnik, nem a brit vásárlókra számítanak elsősorban, inkább az exportpiacokra: az Egyesült Államokra, és persze a gyorshajtás hazájára, Németországra.