Baj van a Ford Mustang biztonságával?
A problémát ezúttal az okozza, hogy a Mustangot családi autókra kifejlesztett értékelési rendszer szerint vizsgálta az EuroNCAP. Kiderült, hogy gyermekszállításra nem igazán való, és aki hátul ül, az komoly biztonsági kockázatot vállal. Viszont ha a tipikus felhasználást nézzük, sokkal kedvezőbb kép alakulhat ki a Ford izomautójáról.
A felnőttek biztonságát az EuroNCAP 72%-ra értékelte, de ha alaposabban megfigyeljük a próbabábukat ért terheléseket szemléltető színes ábrákat, az látszik, hogy csak a hátsó utast éri extrém terhelés, az elöl ülők helyzete sokkal kedvezőbb, az ott ülők nagyobb biztonságban vannak, mint az ugyanebben a tesztsorozatban ötcsillagosra értékelt Hyundai i30-asban. A másik gyenge pont a gyermekek 32%-os védelme. A Fordnál nem gondoltak Isofix rögzítési lehetőségre, és egyébként sem könnyű bele gyerekülést rögzíteni – a gyártó valószínűleg nem feltételezte, hogy gyakran használnák gyerekek szállítására a bő 400 lóerős kupét. A 78%-os gyalogosgázolási eredmény kifejezetten kedvezőnek tűnik, és az elektronikára adott 61% sem rossz. A Mustangban van például aktív motorháztető és az automata vészfékek minden típusát megkapja.
A nagy presztízsű EuroNCAP tesztjéből látszólag az derül ki, hogy a Mustang biztonsági szintje legfeljebb középszerű, de ez nagyrészt abból adódik, hogy olyan felhasználást feltételeznek a tesztek, ami egy erős kupé esetében valószínűleg nem túl gyakori. Nem dolgunk megvédeni a Fordot, de az EuroNCAP szakértelme és szakemberei ítélőképessége kérdőjeleződik meg az eredmények láttán, hiszen ha a tipikus felhasználást nézzük, az autó ugyanolyan biztonságosnak tekinthető, mint némelyik ötcsillagos modell.
Az EuroNCAP egyébként januárban már tesztelte a Mustangot, és az autó akkor csupán két csillagot kapott, mivel akkor még nem építettek bele automata vészfék-rendszert. Hogy egy sportkocsiba kell-e ilyesmi, azon persze el lehet vitatkozni, de a törésteszteket végző szervezet ezúttal elérte, hogy a Ford beépítse a gyors kupéba is.