Ez is lehetne a modern Volga
A képeken látható autó Alexander Shtorm munkája, aki egyszerűen Volga 2020-nak nevezte el, bár nyilvánvaló, hogy semmi köze a GAZ-hoz, a márkanév birtokosához.
A forma egyszerre próbál sportos és elegáns lenni, nem is teljesen eredménytelenül, bár a telibe krómozott, lyuggatott fém hűtőrács egy kicsit mintha túlzás is lenne. Ennek ellenére az az érzésünk, egy ilyen arányú autónak – különösen egy erőteljesebb, akár elektromos motorral – lehetne piaca. Az már kérdés, hogy a megvalósulástól az egyszerű 3d modell végtelen távolságra van – álmodozni attól még lehet róla.
A GAZ 2010-ben mondott le teljesen a személyautó-gyártásról, miután a Volga Siber – a licenc alapján gyártott Chrysler Sebring – alig évi 3000 példányban fogyott, így nem tudta fedezni a gyártás költségeit sem. A Volgát tulajdonképpen a rendszerváltás után is az 1970-ben bemutatott M24 és modernizált változatai tartották a felszínen, mivel méreteihez viszonyítva olcsón lehetett hozzájutni. Az utolsó ilyen jármű, a GAZ-31105 2009-ig készült. Időközben két korszerűbb modellt is terveztek a Volga számára, de sem az 1992 és 1996 között gyártott GAZ 3105, sem az 1998 és 2004 között fel-felbukkanó GAZ 3111 nem tudta átvenni a régi modell szerepét.
Nem különösebben valószínű, hogy a GAZ a közeljövőben ismét saját autóval jelentkezne: jelenleg a Volkswagennek gyártanak autókat – elsősorban Škodákat – bérmunkában, és épp most állapodtak meg a kooperáció bővítésében, így még többféle autót szerelhetnek össze, ami mind a VW, mind a GAZ számára jövedelmező vállalkozásnak tűnik. Ebben a helyzetben a Volga már nem igazán hiányzik a cégnek.