Gyári tuningot kapnak az Audi kupéi
Az apró fejlesztések elsősorban a tömegcsökkentésről, illetve az aerodinamikai jellemzők, az úttartás és a fékhatékonyság javításáról szólnak. Most egyszerre többet is kiad az Audi a TT legerősebb változataihoz és az R8-ashoz.
Ilyenek például az új rugóstagok, illetve a 20 hüvelykes felnik: ezekkel, azon túl, hogy javítják a futómű képességeit, a TT esetében 7,2, az R8-nál 8 kilogramm faragható le az autók tömegéből. Ezekhez ráadásul nagyobb tapadású sportgumik is járnak, a TT kupéhoz pedig egy további merevítő rúd is a hátsó futóműbe. Ám nem ez az egyetlen módja a rugózatlan tömegek csökkentésének. Az Audi titán féknyereg-felfüggesztésével összességében további egy kilogramm nyerhető, és ez rendelhető lesz acél- és kerámia-féktárcsákhoz is.
A két típushoz készítettek egy-egy aerodinamikai készletet is, amely látványos karbonszálas légterelőkből áll. Az R8 esetében ez 150 km/h-nál 52 kg-nak megfelelő leszorítóerőt termel, majdnem a dupláját az alapmodellhez képest, 330 km/h-nál pedig 250 kg-nyit, ami úgy 100 kilogramm többletet jelent. A TT-re ezen kívül egy plusz hűtőnyílás is kerülhet a motorháztetőre, ami a látványon túl nyilván jól jön túlmelegedés ellen is.
A legnagyobb tömegcsökkenés egyébként a TT-nél érhető el: a hátsó ülések helyére rendelhető karbonszálas merevítő struktúra nem csak a karosszéria csavarodását csökkenti, de az üléspad elhagyása révén vagy húsz kilogrammal könnyebb is lesz az autó. Vonzó lehetőség, már ha valaki nem tervezte, hogy a hátsó üléssort bármire is használná. Szintén a TT-hez készült új Alcantara kormánykerék vörös középállás-jelzővel és üvegszálas műanyag váltófülekkel – feltéve, hogy az autót a dupla kuplungos S-tronic váltóval szerelték fel. Van ezen felül Akrapovic titán kipufogórendszer a TTS és a TT-RS változatokhoz, amely elsősorban az autók hangját teszi markánssá.
A legtöbb ilyen fejlesztés önállóan is rendelhető lesz az Audi Performance Parts katalógusából, a rendeléseket pedig a nyár végén kezdik teljesíteni. Az árakat egyelőre nem ismerjük, de aki gyári sportkocsi-tuningon töri a fejét, annál talán nem is ez az első szempont.