Állítólag nagyjából két hónapig szüneteltetik egyes Audi A4 és A5 változatok forgalmazását Európában, mivel a kérdéses autók többet fogyasztanak a hivatalos dokumentációban szereplő mennyiségnél. A gyáriak szerint ez egyébként hasznos fejlesztések mellékhatása, és az új adatokat még jóvá kell hagyatni a német hatóságokkal, ezért állt le a forgalmazás.
A kétliteres TFSI motoros A4 és A5 változatok ügye a legérdekesebb. Ezek a típusok a hagyományos indítómotor helyett egy indítómotor-generátort kaptak, és kiderült, hogy a szabványos NEDC-mérés szerint ezzel két-három decivel megnőtt a fogyasztásuk. Az Audi szakemberei szerint a rendszer fogyasztáscsökkentő hatása az NEDC-ciklusban nem érvényesül, csak valódi forgalmi körülmények között, ezért ameddig a fogyasztás-változást be nem jegyzik a hatóságok, addig a forgalmazást le kellett állítani.
Hasonló okból került sor az S4 és az S5 forgalmazásának leállítására is. Ezekbe az autókba 3 literes turbós V6-os motort építenek, amelynek szintén nőtt a fogyasztása egy szoftverfrissítés miatt, amelynek a célja a teljesítményleadás simábbá tétele volt Automatic és Comfort üzemmódban, illetve a gázreakció javítása Dynamic üzemmódban. Ám a frissítéssel megnövekedett a fogyasztás.
Az egészben az a furcsa, hogy eddig nemigen fordult elő hasonló eset, sem az Audinál, sem másutt, hisz a változtatások gyártásba kerülése előtt általában beszerzik a szükséges engedélyeket. Most viszont úgy tűnik, nem számítottak a fogyasztás növekedésére a változtatások miatt, ráadásul a nyári szabadságolások miatt nyilván az engedélyeztetési eljárás is lassabb.
Az Audi szerint tájékoztatják az érintett vásárlókat, akik változtathatnak a megrendelésükön, bár a gyáriak szerint jellemzőbb, hogy tudomásul veszik a megnövekedett várakozási időt.